Inlägget är ett reklamsamarbete med AJ Produkter
Som ni vet har jag sedan snart sju år tillbaka en fotostudio på Spinneriet i Lindome. En lokal på 200 kvm, med 4 meter i takhöjd och fantastiskt ljusinsläpp. För att få hjälp att optimera den inför framtiden har jag testat AJ Produkters inredningstjänst. AJ Produkter är ju specialiserade på inredning för kontor och offentlig miljö och har experter man kan anlita för att få stöd i idéarbetet och skissandet.
Idag använder jag lokalen för mina egna fotograferingar som jag gör på uppdrag för kunder och innan covid använde vi den också för föreläsningar och events. De senaste åren har jag även hyrt ut studion för externa kampanjproduktioner, till andra fotografer och reklambyråer. På grund av pandemin har många lokala företag som tidigare fotograferat i Stockholm, nu tvingats göra det på hemmaplan och i Göteborgsområdet finns inte så många fotostudios vilket har gjort att min uthyrning nästan ar tredubblats det senaste året.
I och med att vaccinationerna nu rullar ut och vi äntligen vågar planera lite mer framåt funderar jag en del på hur jag ska kunna optimera lokalen bättre i framtiden – för att den ska bli mer flexibel och snabbare ska kunna skifta de tre olika verksamheterna jag har i den.
Att inreda en arbetsplats är ju ett stort ansvar. Det ska inte bara se snyggt ut, man måste följa vissa regler och riktlinjer och utvärdera möbler utifrån helt ett annat slitage än i hemmiljö. Då är det skönt att ha AJ Produkters team av inredare, projektledare, logistiker, produktexperter och montörer att luta sig emot.
AJ Produkter kan stötta från planeringsstadiet tills den dagen det är dags att montera upp allt och flytta in – och det gäller oavsett om det gäller en enskild och mindre arbetsyta på ett kontor eller om det är en helhetslösning för ett stort lager. Dessutom hjälper AJ produkter till med ritningar och visualiseringar i 3D, så att det blir enklare att ”se vad man kan få” innan man fattar besluten. Det tycker jag är väldigt bra, speciellt om man är många som ska enas kring inköpen. Alla på en arbetsplats har ju inte samma förmåga att visualisera eller föreställa sig ett slutresultat utan bildstöd.
Jag träffade Philip som är ansvarig för AJ Produkter i det område där min studio ligger. Arbetet inleddes med ett första möte där han besökte mig på plats och gjorde en grundlig analys av bland annat;
– behov och önskemål
– befintligt möblemang
– förutsättningar och budget
– akustik och ljudnivåer
Sedan fick jag ett förslag uppritat i 3D-miljö som tydligt illustrerar hur lokalens ytor kan utnyttjas maximalt. I nästa inlägg med AJ Produkter kommer ni att få se mer av det och höra hur mitt resonemang går. Det har varit så värdefullt att få Philips hjälp inför några stora beslut som jag står inför och ni kommer att få hänga med i den processen.
Trots att jag själv jobbar med inredning varje dag kan jag verkligen rekommendera att ta hjälp externt. Alla behöver ett bollplank och det är extra värdefullt att ha det i personer som jobbar med just de här frågorna varje dag!
Har du funderingar kring hur du kan optimera din arbetsplats inför framtiden? Tveka inte att kontakta AJ produkter!
Här kan du boka ett konstnadsfritt möte.
* detta inlägg är en del av två i ett reklamsamarbete med AJ Produkter våren 2021.
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Kommentarer