Idag har jag gjort en julkrans till ytterdörren. Den består av granris, buxbom, lite lingonris och sjuttioelva sorters kvistar från skogen. För att fortsätta på årets naturtema använde jag ofärgat snöre istället för sidenband samt torkade apelsinskivor, kanelstänger och små paket med guldpapper från IKEA som dekoration. Längst upp hängde jag en liten adresslapp i oblekt papper med texten "Happy Holidays".


Foto: Privat – Husmusen
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
När vi väljer stolar fokuserar vi nästan alltid på siluetten. På hur de ser ut? Om de passar vår stil, husets arkitektur eller redan valda färger osv. Men kroppen bryr sig om något annat. Den bryr sig om tryckavlastning och var tyngdpunkten hamnar. Hela min ”Handbok i möblering” (alltså uppföljaren till min första bok ”Handbok […]
Lite matt i lacken efter nio (!) timmar på Liseberg idag men här kommer, som alltid på söndagar, en summering med aktuella branschnyheter och snackisar från veckan som gått! Fogia har lanserat en ny vas som fått namnet Cube Vase Tall, formgiven av Carina Seth Andersson. Tillverkad av svenska Skrufs glasbruk. Passerar du Västkusten (närmare […]
Altandörren gnisslar när jag skjuter upp den på glänt. Jag hejdar mig i steget för att inte väcka familjen och gör en mental notering för att komma ihåg att olja den senare. Står kvar en stund och väntar in kaffet som gungat till i koppen innan jag tassar vidare ut på terassen, bort mot blommorna. […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Så himla rar!
Jättefin.. 🙂 Åhh.. nu blev jag sugen på att göra en krans till vår dörr. Gjorde en förra året som också blev jättefin, hade också en massa olika kvistar i, samt kanel och kottar 😀 Men jag hinner nog inte i år. Måste hinna göra godis som jag ska ha med till folk på julafton.. Snart är det ju stora dagen.. skinkan ska ju också kokas.. (ja, jag kan fortsätta komma på ursäkter till varför det inte blir ngn krans i år.. haha) 😉
Lappen du gjort, är det med en stämpel eller? Var kan man isf. köpa sådana fina?
Tack! 🙂 Lappen är inte en stämpel utan en vanlig utskrift från datorn. Jag klistrade det naturfärgade papperet på kartongpapper efter utskriften för att göra ”adresslappen” mer styv.
Är ofta här och kikar hos dej, men du må förlåta mej, jag skriver sällan en kommentar! Vet inte varför, då jag tycker du har en kalasblogg. Men jag skriver ibland lite om dej på min blogg. Hoppas det täcker min oartighet!
Va’ fin kransen är!
Du är så himla påhittig och jätteduktig på att pyssla! Heja på! Jag blir jätteglad och inspirerad av din kanonfina blogg!
Jättefin!!!!!
Hej!
Surfade runt lite bland dina pysseltips och fastnade för teckensnittet du använder på lappen. Vad heter det?