Att skapa trivsel och stämning hemma handlar om mycket mer än enbart det visuella. För att få till det lilla extra bör man involvera alla sinnen, även hörseln. Naxos har tagit fram samlingsalbum för 99 kronor med olika teman och nu följer även fler skivbolag med den trenden. Dessa (för mat, studier och morgnar) kostar 69 kronor styck och finns på närmaste varuhus eller skivbutik på nätet.
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Jag hör mig själv börja snörvla när PR-konsulten undrar hur jag mår. Frågan är ställd som en ren artighetsfras, men den öppnar en dammlucka på glänt. Jag har egentligen ingenting att klaga på. Tvärtom. Den nya boken ligger i fas med tidplanen, redaktören har varit helt fantastisk och det nya förlaget har ett engagerat team […]
Det har varit lite teknikstrul i WordPress den här veckan, därav glest med uppdateringar på Trendenser – men nu ska allt vara i sin ordning igen. Första söndagen i juni och här kommer som alltid veckans inredningsnyheter i en scroll för dig som vill hålla koll! Ur ett renodlat branschperspektiv är den här nyheten den […]
Inlägget innehåller reklamlänkar / adlinks Jag postade den här bilden på instagram stories häromdagen när jag fikade med Johanna som ska hjälpa mig anlägga en köksträdgård på baksidan av vårt hus. En ostylad bild i stunden, för att jag var glad att vi är igång. Fick SÅ många frågor om var jag köpt servetterna… och […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
….det är vetenskapligt bevisat att musik påverkar oss människor – medvetet eller omedvetet.
Musik påverkar vad och hur mycket kunder köper i butiker. Ett företag i södra Sverige provade att spela musik varannan dag i ett varuhus. De dagar då ingen musik spelades låg omsättningen kvar på samma nivå – de dagar musik spelades i butiken ökade omsättningen med ca 3%.
Ett test som gjordes i en vinaffär i England visade att kunderna köpte mer franskt vin när man spelade fransk musik. När man sedan spelade tysk musik ökade försäljningen av tyskt vin. Vid en efterföljande enkät hade kunderna dock inga minnen av musiken.
En butik som säljer varor där köpbesluten kräver lite eftertanke rekommenderas att spela lugn och lågmäld musik. Lugn musik får kunden att slappna av och spendera mer tid i butiken. Hög volym och fartfylld musik gör att kunderna rör sig fortare genom butiken och stannar kortare tid.
Snabbare musik får restaurang- och cafégäster att äta fortare. Om klassisk musik eller välproducerad pop spelas köper gästerna dyrare smörgåsar och kakor än om samma café spelar lättlyssnad topplistemusik eller inte har någon musik alls. Musik signalerar vilken typ av ställe man befinner sig på och på vilken nivå man förväntas konsumera.