Att skapa trivsel och stämning hemma handlar om mycket mer än enbart det visuella. För att få till det lilla extra bör man involvera alla sinnen, även hörseln. Naxos har tagit fram samlingsalbum för 99 kronor med olika teman och nu följer även fler skivbolag med den trenden. Dessa (för mat, studier och morgnar) kostar 69 kronor styck och finns på närmaste varuhus eller skivbutik på nätet.
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Kolla in den här pärlan som ligger ute till salu via ERA Sweden i Borlänge. Villan ligger på en solig tomt, med egen brygga och utsikt över Dalälven. Klicka här för att se alla bilder. Foton: ERA mäklarbilder, med tillstånd av bon:lee interiör
Sista söndagen i maj och här kommer en snabb summering av inredningsveckan som gått för dig som vill ha koll på det senaste. Thomas Sandell har formgett en tallrikskollektion i glas för svenska Reijmyre. Lina Kuverttallrik kommer i tre färger: bärnsten, mörkgrön och blå. Boråstapeters bästsäljande mönster Dahlia Garden, handmålat av Jenny Hahne Gadd utökas […]
I min senaste bok ”Handbok i möblering” understryker jag vikten av att aldrig köpa en möbel utan att provsitta den först. Det gäller inte minst fåtöljer som har sitsar i spänt tyg eller sträckt läder. Varför? På sådana sittmöbler kan de hårdare delarna eller en ”störande stomme” kännas tydligare mot kroppen när man slår sig […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2019 Trendenser AB, All Rights Reserved
Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre. Läs mer
Jag accepterar
Kommentarer
….det är vetenskapligt bevisat att musik påverkar oss människor – medvetet eller omedvetet.
Musik påverkar vad och hur mycket kunder köper i butiker. Ett företag i södra Sverige provade att spela musik varannan dag i ett varuhus. De dagar då ingen musik spelades låg omsättningen kvar på samma nivå – de dagar musik spelades i butiken ökade omsättningen med ca 3%.
Ett test som gjordes i en vinaffär i England visade att kunderna köpte mer franskt vin när man spelade fransk musik. När man sedan spelade tysk musik ökade försäljningen av tyskt vin. Vid en efterföljande enkät hade kunderna dock inga minnen av musiken.
En butik som säljer varor där köpbesluten kräver lite eftertanke rekommenderas att spela lugn och lågmäld musik. Lugn musik får kunden att slappna av och spendera mer tid i butiken. Hög volym och fartfylld musik gör att kunderna rör sig fortare genom butiken och stannar kortare tid.
Snabbare musik får restaurang- och cafégäster att äta fortare. Om klassisk musik eller välproducerad pop spelas köper gästerna dyrare smörgåsar och kakor än om samma café spelar lättlyssnad topplistemusik eller inte har någon musik alls. Musik signalerar vilken typ av ställe man befinner sig på och på vilken nivå man förväntas konsumera.