Annons

Poddintervju – Trendenser gästar We Are Influencers

Jag blev nyligen inbjuden till branschorganisationen Influencers of Sweden för att gästa deras 100:ade poddavsnitt! Det blev ett långt samtal. Om teori och filosofi bakom inredning, om skillnaden mellan personlighet och image och varför jag tycker vi behöver se på våra hem med andra ögon. Om du inte orkar lyssna på hela samtalet – spola fram till mitten/slutet där jag förklarar varför jag tycker att annonseringen i bloggar har spårat ur på senare år, varför jag har svårt för begreppet ”content” och varför jag inte vill kalla mig ”influencer. Dela gärna med dig av dina tankar om det fenomenet sen. Ett tips: Ta med dig podden på en långpromenad så får du 1,5 timme motion på köpet! Klicka här för att lyssna!


Foto: Frida Ramstedt, Trendenser.se

Kategorier:

Kommentarer

  • Maria skriver:

    Så mycket klokt och tänkvärt i intervjun. Skulle gärna höra och läsa mer kring ämnena. Ser fram emot att följa din blogg genom 2020!

  • Malin Vbg skriver:

    Jag har redan lyssnat, passade på under ledighet. Jag tycker verkligen att det var intressant intervju med mycket kloka ord och tankar. jag ser också fram emot att följa bloggen in i 20-talet.

  • Josefine skriver:

    Har redan lyssnat på dett avsnitt tyckte det var väldigt bra.

  • Sofia skriver:

    Mkt intressant reflektion med jämförelsen bloggreklam tidningsreklam. Man skulle vilja se redaktionen på Sköna hem eller Residence göra allt som ni influensers gör för varje annonsintäkt (idea, fota, styla, skriva, korra, publicera) till varenda helsidesannons de har i papperstidningen samtidigt som samma personer levererade redaktionellt innehåll. Ohållbart! Facket hade kopplats in direkt och journalisterna hade strejkat så varför går ni influensers med på detta? Det kan ju inte bara vara du som tänker dessa tankarna?

    • S. skriver:

      Betalar annonsörerna för all den arbetskraft som hade behövts för att ta fram motsvarande kampanjer i print så är det väl okej men gissar att de inte lönen ligger på den nivån?

  • Karin skriver:

    Intressant och tänkvärd intervju, tack för den. Jag ser det som att företag som lämnar sin annonsering och innehållet i den till influensers tar en risk i och med att trovärdigheten för produkten starkt kan minska beroende på hur influensern lägger fram produkten/budskapet. Tror att de annonserande företagen måste bli mycket duktigare på att välja influenser som passar dess målgrupp/budskap. Samtidigt som influenserns trovärdighet minskar radikalt med tveksamt innehåll/budskap genom reklamen. Har själv slutat läsa flera bloggar på grund av det.

  • Ninni skriver:

    Frida, efter att ha lyssnat till avsnittet där mycket togs upp och som trogen följare av Din blogg, vill jag tacka för den utveckling och nödvändig förändring som Du står i framkant av och för…genom Dig som person med Din kunskap, klokhet, visdom och Ditt arbete. 🙏🏻👏🏻💖
    Tack och Varm Kram från Ninni.

  • Lämna ett svar

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.

    Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.