Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
När vi väljer stolar fokuserar vi nästan alltid på siluetten. På hur de ser ut? Om de passar vår stil, husets arkitektur eller redan valda färger osv. Men kroppen bryr sig om något annat. Den bryr sig om tryckavlastning och var tyngdpunkten hamnar. Hela min ”Handbok i möblering” (alltså uppföljaren till min första bok ”Handbok […]
Lite matt i lacken efter nio (!) timmar på Liseberg idag men här kommer, som alltid på söndagar, en summering med aktuella branschnyheter och snackisar från veckan som gått! Fogia har lanserat en ny vas som fått namnet Cube Vase Tall, formgiven av Carina Seth Andersson. Tillverkad av svenska Skrufs glasbruk. Passerar du Västkusten (närmare […]
Altandörren gnisslar när jag skjuter upp den på glänt. Jag hejdar mig i steget för att inte väcka familjen och gör en mental notering för att komma ihåg att olja den senare. Står kvar en stund och väntar in kaffet som gungat till i koppen innan jag tassar vidare ut på terassen, bort mot blommorna. […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved

Kommentarer
Även Jotex har en sådan matta bland sina höstnyheter. Den heter Como och är en lika tydlig kopia på Björkmattan den med…
ja, dom var verkligen lika… Undra då om Mio med blir tvungna att dra tillbaka sin matta?!
Himla lika, men tydligare mönster på den dyra! Fina båda två! 🙂
Alltså jag var inne på Mio för några veckor sedan för första gången på tre år och blev riktigt ledsen över att se vilken skitaffär det har blivit. Överfulla hyllor, röda skyltar som hängde snett överallt och regelrätta kopior på porslin, belysning, badrumsattiraljer oh Gud vet vad. De verkar ha tappat det totalt.
Förutom denna kopiering som du beskriver har de även kopierat Watt & Veke Soomkai rakt av.
https://villasanta.blogg.se/2016/august/taklampa.html
Ingen overraskelse – Mio kopierer alt hvad de vil! 🙁
Ja dom var verkligen lika. Kolla gärna in vår blogg!??
Ja kopior vimlar det av lite överallt. Hittade den här kudden på Iems, https://www.eastimport.se/produkt/kudde-stoja-hund-1
Rätt lik Ferm Livings "plane cushion"
https://www.fermliving.com/webshop/shop/organic-products/plane-cushion.aspx?currencycode=SEK&fl=redirect
Bra att du uppmärksammar, Frida!
Extremt lika, men också extremt snygga båda två!
Jag blev så förvånad och fundersam när Mios katalog landade i brevlådan idag och en av nyheterna inte bara liknar utan också HETER eos! Liksom bordslampan Sandy som EXAKT ser ut som våra sängbordslampor från Bloomingville. Mattan hade jag inte sett men nu blir jag faktiskt irriterad på riktigt…
Det är Eos som de tagit in, så alltså ingen kopia! Fina mattor båda 2!!! Bara lite olika prisklass!
Svar til C: Både Bloomingville og Mio er trading virksomheder og køber deres varer i Fjernøsten. Begge to kommer ret ofte til at købe ting som ligner kendte designprodukter.
Tycker att den första är snyggare 🙂
Håller med Tove. Ett besök på Mio så ser man den ena kopian efter den andra. Känns supertråkigt.
Väldigt lik och blir så matt 😉 av Mio. Vore s intressant att någongång få höra kollektionsansvariga på dessa företag kommentera formgivningen.