Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Lite matt i lacken efter nio (!) timmar på Liseberg idag men här kommer, som alltid på söndagar, en summering med aktuella branschnyheter och snackisar från veckan som gått! Fogia har lanserat en ny vas som fått namnet Cube Vase Tall, formgiven av Carina Seth Andersson. Tillverkad av svenska Skrufs glasbruk. Passerar du Västkusten (närmare […]
Altandörren gnisslar när jag skjuter upp den på glänt. Jag hejdar mig i steget för att inte väcka familjen och gör en mental notering för att komma ihåg att olja den senare. Står kvar en stund och väntar in kaffet som gungat till i koppen innan jag tassar vidare ut på terassen, bort mot blommorna. […]
Inlägget innehåller reklamlänkar till inköpsställen Hej!Jag uppskattar verkligen läsarfrågan men det är första gången jag skriver själv. Jag tycker det är svårt att hitta stora utomhuskrukor till små priser utan att det känns plastigt och skriker dålig kvalitet eller budget. Snälla, ge mig dina bästa tips. Behöver många till vårt nya hus och vill gärna […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Hoppsan, påminner lite om Grace-serien från Rörstrand.
Men det var fint, ja visst! ☺ Iittala hör helt klart till favoriten här hemma.
Mitt projekt övertyga mannen i huset har redan inletts genom att lägga fram lite smått hur slitet vårt vardagsporslin är, något nytt skulle behövas… Snart är tiden mogen för att introducera Sarjaton. 😉
Lika som bär? https://4.bp.blogspot.com/_U6eJg6Osj20/TIiOxtdn74I/AAAAAAAAA60/7NiNfncRPzg/s1600/Swedish+Grace+blir+Ros.jpg
dock är ittalas mer "rustika".
Visst påminner just de här delarna lite om Swedish Grace men eftersom Rörstrand och Iittala ägs av samma företag så kannibaliserar de ju bara på sig själva isåfall. Jag som har sett den i fler färgställningar och andra modeller känner inte att likheten är så slående, det är nog mest de här delarna. Sarjaton är ett fiskmönster.
Åh, helt underbar serie ju. 🙂 Övertalning av make ska påbörjas nu med en gång. 🙂
Ja, vem har inte middagstallrikar så det både räcker och blir över! Men den här är definitivt ett alternativ till kommande nytt köksporslin! Har varit inne på Grace men Sarjaton känns mer som "min vardag"! Jamen då får man alltså vänta på att känna och klämma till september då, hm!
Detta gillar jag!
Är i behov av matservis, denna känns mindre fin än Rörstrand. Lite mer ruff. Ska bli kul att se den i verklighet!
Hej Frida
Vet att du letade efter middagsservice för ett tag sedan. Vad blev det för någon. Är i tagen att köpa ny och har du redan rekat marknaden är jag övertygad om att du hittat det bästa!
Hej Frida
Vet att du letade efter middagsservice för ett tag sedan. Vad blev det för någon. Är i tagen att köpa ny och har du redan rekat marknaden är jag övertygad om att du hittat det bästa!
Ja en frukostserie får det nog allt bli alltså…
Snygga! Kan absolut tänka mig några skålar och muggar jag med. Kan nog komplettera min tallrikar från Swedish grace. 🙂
Åh vad fin!
Din kommentar påminner om min gamla moster som bodde runt hörnet från dig (på Arkivgatan). Hon samlade på serviser, och hade faktiskt plats för 14 olika serviser i sin enorma serveringsgång. Men alla har ju inte så mycket plats.
En japansk keramiker Yumi Kato, verksam i Göteborg har berättat att folk i Japan gör sig av med sina gamla serviser och köper nytt väldigt ofta, på ett helt annat sätt än vi gör. Så om vi säljer det gamla, finns det ju plats för en ny servis?
Den är förvisso fin men inget som ger pirr direkt. Påminner om något man kan hitta på IKEA allt som oftast. Men filmen var fin och gav en "jag-vill-se-mer-och-i-verkligheten" känsla.
Åh, tack för tips!
Så glad nu att jag inte tagit tag i att kolla ut ny vardagsservis (bara 7 tallrikar kvar och serien utgått..), det kändes typ oöverstigeligt att börja scanna marknaden, men denna kan bli perfekt.
Kram Lina