Förra veckan var jag i Stockholm under torsdag och fredag för att fotas till ett projekt jag kan berätta lite mer om senare. När jag ändå var i stan passade jag på att besöka Svenskt Tenn och deras nya utställning av Ilse Crawford – Det personliga hemmet. Bibliotekskänsla, många klassiker förstås, prunkande pelargonier, grönskande textilier, glasklockor och mina favoriter ekollonvaserna. Tjusigt. 
Foto: Frida Berglund
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Sista söndagen i maj och dags att riva av den sista nyhetssummeringen för den här månaden. Här kommer som alltid en scroll för dig som vill hålla lite koll på vad som händer i inredningsbranschen! Marbodal har haft pressvisning för sitt nya konceptkök Within Wood som tagits fram i samarbete med den danska kocken Mikkel […]
Inlägget är en annons och reklam för Geberit På uppdrag av Geberit som är marknadsledande inom sanitetsprodukter i Europa, har jag gjort en sammanställning av nya trender och tendenser i badrummen 2026. Inte enbart sådant vi kan se med ögonen, utan också vad vi känner av i hela kroppen. Här kan du läsa ett utdrag: Mörkt träLjusa […]
Sorlet från Champions League-finalen letar sig ut i trädgården genom en altandörr på glänt. Fågelkvittret blandas med publikens jubel från Puskás Aréna medan jag går runt med sekatören i högsta hugg för att knipsa en bukett till sängbordet. När vi flyttade hit hade de tidigare ägarna precis anlagt en stor rabatt med skiffer som marktäckare […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Så galet mysigt! Ser otroligt schysst ut. 🙂
Jag har inte hunnit se den utställningen ännu. Tack för fina bilder!
Tur att det finns bloggar! Jag skulle ju missa en massa härliga utställningar annars! Jättefint!
Vackra bilder! Jag njuter av detta 🙂
Snyggt och klassiskt! Hade gärna sett den utställning. När får vi sånt i Göteborg???
Det känns lite att Englandsinfluenser håller på att bli hett igen.
Fina bilder.
Det känns lite att Englandsinfluenser håller på att bli hett igen.
Fina bilder.