Nu morgonkaffe i sällskap av senaste numret från Hus&Hem, Residence samt Domino Magazine (som det för övrigt ryktas om, djungeltrumman säger nämligen att Domino är en av många titlar som hotas av nedläggning!). Strax blir det lunchbuffé på Röhsska, en tur till Bagaren&Kocken för att lämna igen ett gäng kavlar som vi fotat till dem och sedan en runda på stan. Ha en fin lördag allihopa!

Foto: Frida Berglund
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
När vi väljer stolar fokuserar vi nästan alltid på siluetten. På hur de ser ut? Om de passar vår stil, husets arkitektur eller redan valda färger osv. Men kroppen bryr sig om något annat. Den bryr sig om tryckavlastning och var tyngdpunkten hamnar. Hela min ”Handbok i möblering” (alltså uppföljaren till min första bok ”Handbok […]
Lite matt i lacken efter nio (!) timmar på Liseberg idag men här kommer, som alltid på söndagar, en summering med aktuella branschnyheter och snackisar från veckan som gått! Fogia har lanserat en ny vas som fått namnet Cube Vase Tall, formgiven av Carina Seth Andersson. Tillverkad av svenska Skrufs glasbruk. Passerar du Västkusten (närmare […]
Altandörren gnisslar när jag skjuter upp den på glänt. Jag hejdar mig i steget för att inte väcka familjen och gör en mental notering för att komma ihåg att olja den senare. Står kvar en stund och väntar in kaffet som gungat till i koppen innan jag tassar vidare ut på terassen, bort mot blommorna. […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Hoppas att du får en bra dag! Det är ju toppenväder!!
Det låter som en mysig dag! Själv ska jag ut och köpa gardinstänger till sovrummet, men ska nog passa på att köpa med mig några inredningstidningar hem också, får bli läsning till kvällskaffet istället 🙂
Ha en fin lördag!!!
Nej va tråkigt! Domino är en av mina absoluta favoritinredningstidningar. Men din lördag låter mysig 🙂 Själv ska jag och pojkvännen på antikjakt i affärerna i Vasastan. Hoppas hitta en stor fin spegel…
Ja visst är den fin! Fanns även i svart, röd och krämfärgad. Grymt söt! 🙂 Nu blir det kaffe här! trevlig lördag!
Bilden från Röhsska cafés utbud såg helläckert ut. Hoppas du får något gott därifrån.
Kram
Ha en bra dag.:)
Oj då, hotas Domino av nedläggning, det hade jag inte trott! Hus & Hem har blivit bättre och bättre, senaste numret är kanon, tycker jag. Ha en bra dag, hälsa Bagaren och Kocken och njut av lunchen på Röhsska!
Låter som att du får en mysig dag:)
Kram lallis
Skit fin blogg 😀 Ha de niice!!
Mysig frukost! Ha en bra dag på stan! =)
Fin blogg! Jag ska också ta en runda på stan idag.. men först blir det en dusch 🙂
Om jag vill prenumerera på din blogg via bloggkoll, måste man då själv ha bloggkoll?
Vill du ha en gratis bloggdesign? Gå in här och följ mina anvisningar https://sizz.blogg.se/2008/november/blogghjalp.html
Det kommer nog att bli nedläggningar av flera tidningar framöver, tyvärr. Själv har jag jobbat hela dagen: Invigning och pressvisning på Cosas showroom på onsdag.
Hihi, ja jag är en riktig bionörd med guldkort på SF och allt! 🙂 Men å andra sidan tittar jag nästan aldrig på tv eller dvd-filmer…
Hoppas du haft en bra lördag hit in tills! Själv är jag i tapetserar tagen! 🙂
Kram
Låter som en toppen dag. Själv har jag varit och shoppat julblommor mm.
Fin blogg du har 🙂
Hej! Hoppas att du hade en trevlig dag på stan. Åh, vad trist om Domino lägger ner, enda roliga amerikanska inredningstidningen ju!
Vilken härlig tidningshög!
Kram Sandra