Gult är inte bara vårens färg i modeväg, den börjar även synas mer i inredningssammanhang. Nu lanserar Höganäs Keramik den nya glasyren Citrus. En glad, pigg och uppfriskande syrlig färg som ger dukningen en rejäl vitamininjektion. Citrus är fortsättningen på Höganäs Keramiks förnyelse av färgpaletten som började med turkosblå Aqua och mustigt bruna Kakao. Den nya gula färgen kommer att finnas på de flesta av Höganäs Keramiks produkter. Vecka 12 kommer de nya reliefmuggarna i pastell designade av Carl-Johan Skogh ut i butikerna.


Foto: Höganäs Keramik
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Lite matt i lacken efter nio (!) timmar på Liseberg idag men här kommer, som alltid på söndagar, en summering med aktuella branschnyheter och snackisar från veckan som gått! Fogia har lanserat en ny vas som fått namnet Cube Vase Tall, formgiven av Carina Seth Andersson. Tillverkad av svenska Skrufs glasbruk. Passerar du Västkusten (närmare […]
Altandörren gnisslar när jag skjuter upp den på glänt. Jag hejdar mig i steget för att inte väcka familjen och gör en mental notering för att komma ihåg att olja den senare. Står kvar en stund och väntar in kaffet som gungat till i koppen innan jag tassar vidare ut på terassen, bort mot blommorna. […]
Inlägget innehåller reklamlänkar till inköpsställen Hej!Jag uppskattar verkligen läsarfrågan men det är första gången jag skriver själv. Jag tycker det är svårt att hitta stora utomhuskrukor till små priser utan att det känns plastigt och skriker dålig kvalitet eller budget. Snälla, ge mig dina bästa tips. Behöver många till vårt nya hus och vill gärna […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Möjligtvis skulle jag kunna tänka mej bringaren i sommar när man sitter på balkongen..
Men annars föredrar jag nog Aqua och Kakao 😀
Det har funnits en gul glacyr redan tidigare. Kanske något mustigare gul än denna. Vi har tallrikarna, skålarna o muggarna i gult i vårt fina personalrum. F.ö. ett av de smakfullaste personalrum man kan tänka sig. Ja hela skolan är en upplevelse rent estetiskt. Jag är bildlärare där 🙂
Gagga:
Ta bilder och visa! 🙂 Jag blir jättenyfiken.
Citrus som kommer nu är mer ljust gul, den tidigare är som du säger mer mustig och mer havregul om jag minns rätt.
Jag gillar nya färgen kakao jättemycket. 🙂
Vi har börjat samla på oss en vardagsserie av Höganäs och har förutom de vita pastatallrikarna olika delar av Kakao och Aqua. Det tog fö flera veckor innan vi hade bestämt vilket förgkombination vi skulle ha, både den ljusgröna och den svarta är snygga också. Just nu så känner jag mig lite svårflörtad på den nya gula, men däremot så såg jag reliefmuggarna i någon tidning och de var helt i min smak, typiskt nog så har vi ju redan köpt muggarna i Aqua…
Jag har fotat några av de gamla färgerna. Minns inte vad alla hette dock.
Det finns ju mängder av fina färger och möjligheter att kombinera ihop dem. Svårt att hålla sig till en. och det behöver man ju inte heller. 😉
Åh vad härligt! Hej våren! 🙂
Kan man prenumerara på utländska inredningstidningar till Sverige? Jag gillar ju engelsk & amerikansk countryinredning, shabby chic 🙂 och tycker att typ hus & hem är jättebra, men det är roligare med tidningar som bara handlar om ens inredningspassion. 🙂 Men skickar de till Sverige? Typ Country homes and gardens.. Eller blir det jättedyrt med frakt och sånt?
Hmm, jag blir alldeles förvirrad av alla valmöjligheter. Har sedan lååång tid tillbaks mattalrikar mm i den mörkgröna. Den är ok. Men nu, alla dessa godisfärger! Jag köpte ett rektangulärt fat i aqua. Men nu gillar jag det gula… jaja i-landsproblem som heter duga.
Anna, har du provat Drömhem och trädgård? Tycker hela den tidningen är full av lantlig stil, shabby shic eller amerikansk ”mörkamöblervitatyger” stil i varje nummer. Bara ett tips.
/malin
Vilka snygga äggkoppar! Vi brukar aldrig köpa påskpresenter, men det är nog dags att börja! Tack för tipset!
Deppar fortfarande för att de tog bort färgen Terracotta, jag trodde faktiskt Höganäs var såna som inte bara följde trender, att de flesta färgerna finns kvar i många, många år så man har en chans att samla på sig en bra servis. Men, men det som är bra är att alla färgerna liksom harmonierar med varandra, jag blandar nu terracotta med den ljusa blåa och den mörka blåa.