Annons

Min vecka av väntan och förväntan


Jag hade planerat att jag skulle berätta lite mer om det nya konceptet den här veckan. Men jag får inte. Är tvungen att vänta tills min advokatbyrå har fått klartecken på figurvarumärkesregistreringen. Vi skulle också ha haft en dekal på skyltfönstret vid det här laget, men så kom det plötsligt en massa snö och vinylen tål tydligen inte att monteras i minusgrader. Så vi får vackert avvakta tills det töat. Sen hade jag räknat med att kassadisken skulle vara klar i fredags (så att elektrikern och målaren kunde ta vid nästa vecka) men så blev hantverkaren plötsligt upptagen på annat håll så det har bara varit att öva på tålamodet och sätta hoppet till att vi hinner med en veckas jobb… på måndag. Lite frustrerande, ska erkännas, men man kan inte räkna med något annat när man gör en sån här sak. Inget blir väl någonsin som man tänkt sig och ”att hantera att inte kunna planera” ingår i arbetsbeskrivningen som egenföretagare.

Däremot har vi fått mycket annat gjort. Jag och praktikanten Hanna har bland annat skissat och måttat podier och beställt fem stycken som vi också fått monterade och levererade. Vi har även haft hjälp att sätta upp gardinstänger, tagit emot en leverans av kassasystem, varit på besök hos hantverkare och sist men absolut inte minst – så har jag anställt en butikschef.

Det var verkligen inget lätt beslut. Det var så många kompetenta och duktiga personer som sökte tjänsten, alla med varierande styrkor och tidigare erfarenheter. Jag har vänt och vridit på olika alternativ och landat i Sandra som börjar på måndag. Hon har 20 års erfarenhet från retail och har jobbat som både regionchef, butikschef och butiksanställd för flera banbrytande varumärken inom mode. En bransch jag tror att inredning har mycket att lära av. Ser fram emot att presentera henne närmare när hon blivit varm i kläderna.

Kategorier:

Kommentarer

  • Emeli skriver:

    Så himla spännande! Heja dig!

  • Anna-Maria skriver:

    Det blir säkert jättebra tillslut!

  • Hatten av för dig Frida????‼️❤️‼️‼️

  • Anna skriver:

    Rekrytering är alltid svårt, men det låter som ett klokt val. Kul att få följa med i veckorapporter såhär!

  • Maria skriver:

    Nu vet jag vad jag önskar, ett inlägg (eller kanske serie av inlägg) om hur ni tänker kring möblerna i lokalen. Vad hade ni sen tidigare? Hur kan ni använda dem igen? Vad har ni gjort er av med? Vad har ni behövt köpa? Jag utgår från att ni byggt upp en stabil ”garderob” av basmöbler som passar både på Spinneriet men även nu. Inspirera oss med hur man återanvänder sina möbler vid flytt helt enkelt! ????

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.

    Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.