Jag blev nyligen inbjuden till branschorganisationen Influencers of Sweden för att gästa deras 100:ade poddavsnitt! Det blev ett långt samtal. Om teori och filosofi bakom inredning, om skillnaden mellan personlighet och image och varför jag tycker vi behöver se på våra hem med andra ögon. Om du inte orkar lyssna på hela samtalet – spola fram till mitten/slutet där jag förklarar varför jag tycker att annonseringen i bloggar har spårat ur på senare år, varför jag har svårt för begreppet ”content” och varför jag inte vill kalla mig ”influencer. Dela gärna med dig av dina tankar om det fenomenet sen. Ett tips: Ta med dig podden på en långpromenad så får du 1,5 timme motion på köpet! Klicka här för att lyssna!
Foto: Frida Ramstedt, Trendenser.se
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Nu var det länge sedan jag visade något inspirerande objekt till salu, men har det inte gått lite stå i stylingen av bostäder? Mycket är samma lika ut nuförtiden. Man hajar ju till när man får syn på en sån här pärla – Illergatan 2, till salu via Bjurfors Göteborg. Om jag inte misstar mig […]
Milanomässan har gått av stapeln i veckan (Trendstefan har full rapport) men den branschnyhet som fått allra mest genomslag på hemmaplan senaste dagarna är utan tvekan att IKEA lanserat en ny kollektion av IKEA STOCKHOLM. Här kommer en scroll för dig som vill ha koll! För att fira att detta designkoncept fyller fyrtio år i […]
Innehåller reklamlänkar/adlinks till köpställen Kan du tipsa om de skönaste stolarna till en matplats? Den frågan dyker upp med jämna mellanrum i Trendensers Facebookgrupp, i DM’s och i mail. Ni som läst mina böcker vet att stolar är som löparskor, komforten uppfattas olika av olika kroppstyper och det går inte att sammanfatta i ett kort […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Så mycket klokt och tänkvärt i intervjun. Skulle gärna höra och läsa mer kring ämnena. Ser fram emot att följa din blogg genom 2020!
Jag har redan lyssnat, passade på under ledighet. Jag tycker verkligen att det var intressant intervju med mycket kloka ord och tankar. jag ser också fram emot att följa bloggen in i 20-talet.
Har redan lyssnat på dett avsnitt tyckte det var väldigt bra.
Mkt intressant reflektion med jämförelsen bloggreklam tidningsreklam. Man skulle vilja se redaktionen på Sköna hem eller Residence göra allt som ni influensers gör för varje annonsintäkt (idea, fota, styla, skriva, korra, publicera) till varenda helsidesannons de har i papperstidningen samtidigt som samma personer levererade redaktionellt innehåll. Ohållbart! Facket hade kopplats in direkt och journalisterna hade strejkat så varför går ni influensers med på detta? Det kan ju inte bara vara du som tänker dessa tankarna?
Betalar annonsörerna för all den arbetskraft som hade behövts för att ta fram motsvarande kampanjer i print så är det väl okej men gissar att de inte lönen ligger på den nivån?
Intressant och tänkvärd intervju, tack för den. Jag ser det som att företag som lämnar sin annonsering och innehållet i den till influensers tar en risk i och med att trovärdigheten för produkten starkt kan minska beroende på hur influensern lägger fram produkten/budskapet. Tror att de annonserande företagen måste bli mycket duktigare på att välja influenser som passar dess målgrupp/budskap. Samtidigt som influenserns trovärdighet minskar radikalt med tveksamt innehåll/budskap genom reklamen. Har själv slutat läsa flera bloggar på grund av det.
Frida, efter att ha lyssnat till avsnittet där mycket togs upp och som trogen följare av Din blogg, vill jag tacka för den utveckling och nödvändig förändring som Du står i framkant av och för…genom Dig som person med Din kunskap, klokhet, visdom och Ditt arbete. ????????????????????
Tack och Varm Kram från Ninni.
Superbra avsnitt!!