Sveriges kanske mest kända inredningsstylist, Lotta Agaton, har under ett par veckors tid agerat kursledare på Beckmans Akademi och hjälpt dem som velat utvecklas inom styling att lyfta sig till en ny nivå. Ett stort antal inredningsbloggare slöt upp, den digra anmälningsavgiften till trots (jag tror det kostade över 20 000 kronor att gå den här kursen) och resultatet kan du nu se här. Idag visas examensarbetet för första gången för allmänheten. Jag fastnade för Pella Hedebys sovrum och Marie Ramses trådkonst.

Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Söndag och dags att knyta ihop inredningsveckan som gått. Ovanligt färgkoordinerade pressreleaser, i toner av grönt och rostbrunt får man väl ändå säga. Här kommer veckans scroll för dig som vill hålla lite koll på vad som händer i den nordiska designbranschen! Svenska DUX firar 100 år i år med utställningen The Past, Present and […]
Stoppa pressarna! Och håll i er, för nu blir det ett långt inlägg med bilder. Fick precis veta att Ditte Svanfeldt och hennes man säljer sitt otroliga hus på adressen Morby 406 via mäklarfirman Widerlöv i Uppsala. Rabatterna är planerade av min nyfunna vän Frida, på Ljungsleds plantskola och visst är jag partisk men lyllos […]
Innehåller reklamlänkar/affiliatelänkar till inköpsställen Semestern närmar sig och jag har laddat upp med några titlar jag ser fram emot att läsa. Det finns inget som är så mycket sommarlov och ledighet för mig som att vara mitt i en bok som jag längtar efter att dyka ner i. På stranden, i båten, till morgonkaffet, eller […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Så kul med Lotta Agaton, man ser direkt om hon har stylat, hon har sin stil med grafiskt svart vitt och möbler med smala former.:-)
Men vad fint, älskar planschen. Någon som vet vart man får tag i den?
Ja, en sådan kurs hade jag oxå velat gå men oj vad dyrt.
mycket fint =)
Fast det är ju inte Lotta som stylat, utan eleverna på hennes kurs. Printen är Therese Sennerholts nya.
Dessa bilder är stylade av tjejerna som nämns i texten:
Pella Hedeby och Marie Ramses.
Tavlorna kommer från Therese Sennerholts senaste kollektion av prints!
grafiskt minsann! man ser varifrån inspirationen kommer.
Så himla fint resultatet blev!! Man ser vem läraren har varit tycker jag!
Hej Frida!
Så vansinnigt kul att du gillar och delar dessa bilder. 🙂 Uppgiften för slutprojektet var att göra en bild med Therese Sennerholts printar (varav det uttalade grafiska uttrycket i alla bilder), dessa printar är nya och släpps nästa fredag. 🙂
Ha en fin dag! Kramar
Ps… för den som är sugen – kursen är dyr men känns väl värd varenda krona! 🙂
Jag undrar vart du har köpt tavlan av Jesper Waldersten?
Hej Frida!
Håller med dig, gillar starkt Marie trådkonst.
Kolla gärna i min blogg idag då vi har ett gästinlägg som handlar om "vad din inredning säger om dig".
Ha en underbar dag!
//Daniel
Frida: Tavlan från Jesper är en inramning av ett pressutskick som gjordes när H&M Home lanserades. Då hade Jesper gjort ett antal tryck på deras textilier och vi journalister som bjöds in på pressvisningen och fick varsitt kit fick med ett par A4-stora kort/tryck (och jag ramade in mina).
Hej,ja skriver till dig då ja vill be dig om hjälp.
ja är finalist i ankarsrum assistent tävling,och hoppas du vill rösta på mig.ja tävlar med min jordgubbs sockerkaka.bidrag nr 8
https://www.facebook.com/questions/288657764501241/?qa_ref=qd
Fina bilder och en del kul lösningar. Dock blev jag faktiskt lite besviken. Hade förväntat mig mer av orginalitet, nytänk. Den typen av styling och bilder har figurerat i media ett tag.
Men som sagt proffsiga bilder!
Jätte snyggt.. känns väldigt rätt i tiden.
Var kommer lampan och stolen ifrån?
Riktigt snyggt!
Otroligt snyggt !
Det är för fan tragiskt. Allt ser ju exakt likadant ut som allt annat man ser numera.
Håller med ovan. Fint, men ska alla bli Mini-Lottor nu? Har de ingen egen fantasi?!
Snyggt med tråden, men det hade aldrig funkat hemma hos mig att ha det hängande sådär. Katterna… 🙂 Men man kan ju ha det högre!
Alla bilderna är jättefina! Dessa två plus vinnare är mina favoritbilder, men alla är jättebra. Så roligt de verkar ha haft! 🙂
Men den här stylingen är i äkta Lotta-anda. Även om det är hennes kursdeltagare som har stylat. Jättefint!