Igår släppte Ellos äntligen sin omtalade mor och dotter-kollektion i samarbete med Sofi och Frida Fahrman. De driftiga systrarna har tillsammans med Ellos tagit fram en kollektion som gör det möjligt för mor och dotter att matcha varandra, utan att behöva kompromissa på varken modegrad eller lekfullhet. Inspirationen är hämtad från den italienska Amalfikusten och staden Positano där även kampanjbilderna har fotats. Plaggen blir den perfekta semestergarderoben för stor och liten, för den som vill mini-me-matcha i sommar. Långa och korta klänningar i olika silhuetter, blåvitrandiga toppar, vita blusar med broderier och matchande bikini och baddräkt med gula citroner är några av nyckelplaggen. Kollektionen hittar ni på Ellos och barnplaggen finns i storlek 86/92-134/140 och damprodukterna finns i storlek 34-52.
*Inlägget innehåller reklam för och presenteras i samarbete med Ellos.se
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Innehåller reklam för egen verksamhet Igår eftermiddag när jag satt i kundmöte plingade mobilen plötsligt till av sju sms i rad från Fanny på The Book Affair. Öppnade ivrigt och fick se bilder på det allra första ”signalexemplaret” av min nya bok, som kommit med expressbud från tryckeriet. På torsdag åker jag till lagret för […]
Inlägget är betald reklam för Impecta fröhandel Nu är den äntligen här – Impectas efterlängtade adventskalender 2025! Varje dag fram till julafton får man öppna en ny lucka fylld med nya fröer och kunskap om odling. Impectas tanke med kalendern är att inspirera fler att testa nya saker att odla! En perfekt present till dig […]
Första helgen i oktober har passerat och här kommer som alltid på söndagar, ett svep med veckans inredningsnyheter för dig som vill hålla lite koll på vad som händer i branschen! Veckans absoluta största skräll? Stockholmsmässan och Stockholm Furniture Fair meddelade häromdagen att de beslutat att möbelmässan inte kommer genomföras alls i februari 2026. I […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Länkarna fungerar inte?
Jag såg kollektionen och den är jättefin! 😀
Jättefina kläder, men vem vill gå klädd som sitt barn?
Så synd att även deras "barn"-kläder slutar vid 134/140. En "normal" nioåring är inte barn längre =(
Varför inget till pojkar? Eller kommer det? Mor och son vore också fint. Forza Nils! ?
Fina kläder men som mamma till en son så tycker jag det är synd att det bara är mamma dotter och inte mamma barn i stället. Varför inte göra en kollektion som vänder sig till alla barn och inte bara är uppdelad på flickor.
Så tråkig att mor och son eller far, son, dotter inte kan vara lika. Denna idé från ellos är lite väl mossig tycker jag. Spräng lite gränser och utmana våra idéer lite…killar som vill ha klänning och tjejer som har lite tuffare look…tycker att ellos kan gå i bräschen lite och sudda ut gränserna och ge möjligheter att visa vem man är innerst inne och ta bort stereotyperna…
Jag fattar ingenting av det här.
Snyggt men så synd att det sålde slut första dagen. Beställ hem mer ellos – snälla!