Igår släppte Ellos äntligen sin omtalade mor och dotter-kollektion i samarbete med Sofi och Frida Fahrman. De driftiga systrarna har tillsammans med Ellos tagit fram en kollektion som gör det möjligt för mor och dotter att matcha varandra, utan att behöva kompromissa på varken modegrad eller lekfullhet. Inspirationen är hämtad från den italienska Amalfikusten och staden Positano där även kampanjbilderna har fotats. Plaggen blir den perfekta semestergarderoben för stor och liten, för den som vill mini-me-matcha i sommar. Långa och korta klänningar i olika silhuetter, blåvitrandiga toppar, vita blusar med broderier och matchande bikini och baddräkt med gula citroner är några av nyckelplaggen. Kollektionen hittar ni på Ellos och barnplaggen finns i storlek 86/92-134/140 och damprodukterna finns i storlek 34-52.
*Inlägget innehåller reklam för och presenteras i samarbete med Ellos.se
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Reklam för egen verksamhet Jag har inte tackat ja till så många föreläsningar den här våren eftersom jag vill fokusera på skrivandet av den nya boken, men torsdag den 22 maj kommer jag till The Photogallery i Halmstad. Vi ska prata konst och jag kommer ge tips på hur man kan skapa ett mer personligt […]
Maj exploderar utanför fönstret. Körsbärsträden bågnar av rosa fluff och mailboxen plingar av nyheter och lanseringar som ska ut innan semestrarna. Här kommer en snabb scroll för dig som vill ha koll på de senaste branschsnackisarna! Ballingslöv har lanserat ett nytt koncept för utekök. Nordiska Galleriet har presenterat en exklusiv nytolkning av Grythyttans klassiker – i mörkgrön, lackerad […]
REKLAM FÖR EGEN VERKSAMHET Det är många som har undrat varför Handbok i inredning och styling har varit slut i lager under så lång tid. Nu kan jag äntligen berätta. Ni som har följt min blogg ett tag kanske minns att förlaget som gav ut mina böcker blev uppköpta av ett stort danskt bolag. Som […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Länkarna fungerar inte?
Jag såg kollektionen och den är jättefin! 😀
Jättefina kläder, men vem vill gå klädd som sitt barn?
Så synd att även deras "barn"-kläder slutar vid 134/140. En "normal" nioåring är inte barn längre =(
Varför inget till pojkar? Eller kommer det? Mor och son vore också fint. Forza Nils! ?
Fina kläder men som mamma till en son så tycker jag det är synd att det bara är mamma dotter och inte mamma barn i stället. Varför inte göra en kollektion som vänder sig till alla barn och inte bara är uppdelad på flickor.
Så tråkig att mor och son eller far, son, dotter inte kan vara lika. Denna idé från ellos är lite väl mossig tycker jag. Spräng lite gränser och utmana våra idéer lite…killar som vill ha klänning och tjejer som har lite tuffare look…tycker att ellos kan gå i bräschen lite och sudda ut gränserna och ge möjligheter att visa vem man är innerst inne och ta bort stereotyperna…
Jag fattar ingenting av det här.
Snyggt men så synd att det sålde slut första dagen. Beställ hem mer ellos – snälla!