I onsdags publicerade tidningen Smålänningen en lång intervju med mig under en rubrik som fick mig att haja till. Det är ju att ta i för kung och fosterland att påstå att jag blivit hållbar, men jag har definitivt slutat att jaga klick och börjat rikta in mig mer mot inredningskunskap än inredningsinspiration – eftersom jag är övertygad om att det kan göra skillnad, över tid. Så tack för den sammanfattningen! Här är en faksimil för dig som inte är prenumerant. 
Faksimil från Småläningen, intervjun publicerades den 18 januari 2023.
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Inlägget innehåller reklamlänkar till inköpsställen Hej!Jag uppskattar verkligen läsarfrågan men det är första gången jag skriver själv. Jag tycker det är svårt att hitta stora utomhuskrukor till små priser utan att det känns plastigt och skriker dålig kvalitet eller budget. Snälla, ge mig dina bästa tips. Behöver många till vårt nya hus och vill gärna […]
Söndag kväll och dags att skopa ihop några av veckans nyheter och snackisar i ett inlägg. Inboxen är överfull tack vare alla lanseringar i samband med 3 Days of Design. Allt ryms inte i ett svep så jag får helt enkelt fortsätta rapportera om detta även kommande vecka. Fritz Hansen lanserar det ikoniska Superelipsbordet i […]
I veckan reste jag ner till Köpenhamn på en guidad tur för arkitekter tillsammans med Geberit mellan tisdag och onsdag (mer om det kommer på mitt instagramkonto) men jag hann även med ett par stopp utanför programmet. Bland annat på Frederiksgade 1. Här är ett bildsvep med några detaljer jag fastnade för där, i väntan […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Är smålänning och prenumerant av smålänningen. Blev så glad när jag bläddrade i tidningen i onsdags. Istället för att snabbt läsa på morgonen sparade jag den sidan till frukostkaffet på jobbet. Drack kaffe, läste och njöt av så många klokheter! Följer bara din blogg, och det finns en (flera) anledning det till. Bra jobbat Frida!! Trevlig helg!
Vad glad jag blir av att höra det Katrin ❤️ Tack!
Konstigt att man inte har böcker hemma? Haha jag tycker tvärtom…varför samlar man på en massa böcker som man ändå aldrig läser igen? Gillar nämligen inte att läsa om böcker eller se om filmer kommer ihåg minst 80% av det och läser/ser hellre då något nytt. Hade hyllmeter med böcker men efter några flyttar kom jag till en insikt, varför kånka runt på dessa? Nu ligger några utvalda favoriter (ca 5-20) i ett skåp alla andra skänktes bort, alla nya böcker jag köper lämnar jag vidare när lästa. Faktaböcker har man nästan aldrig mer, då de oftast blir daterad. Så vad finns kvar? Jo några coffebooks med bilder som jag gillar, några specifika faktaböcker/minnesböcker…Mitt mål är att få min mamma att rensa ut sin bokhylla tror inte hon rört en enda av de böckerna som står där på minst 20 år och det var för att hon flyttade då 🙂 Bokhyllan står också i en garderob så inte en kotte ser den heller, se den duger inte ens som en inredningsdetalj eller för skytvärdet 😉
Ja, alla är olika såklart. Själv har jag också en bokhylla i klädkammaren, så noll skrytvärde där – men läser ofta om mina favoriter och vill ha mina böcker inom armlängds avstånd för att kunna komma åt dem när jag behöver. Jag kan läsa mig till en viss stämning eller värma upp tankarna med läsning, precis som andra lyssnar på musik för att försätta sig i en viss känsla eller peppa upp sig. Så som sagt, alla använder förstås böcker på olika sätt och det står en fritt att välja . det jag syftar på i intervjun är mest att jag tycker det är tråkigt när man väljer bort böcker för att det inte är trendigt med bokhyllor just nu – om man nu är en av dem som skulle vilja ha mer läsning i sitt liv. Du skulle bli förvånad om du visste hur ofta jag får frågor om man ”vågar” behålla sin bokhylla trots att det är så ”omodernt”.