Annons

Inredningsnyheter v 49/2020

Glad andra advent! Här kommer en summering av veckans nyheter och snackisar från inredningsbranschen v 49/2020.


Brittiska magasinet Living etc förhandsvisade en av IKEA’s köksnyheter för 202 i veckan. Kolla in HASSLARP! Spännande intarsia-känsla av ek. Läs mer här.


Det har varit tyst från stylistduon Sundling Kickén en tid (en av dem har nämligen fått barn) men den här veckan small det till med besked när deras nya mattkollektion för Ogeborg lanserades. Tillverkad av ull och grov viskos gjord av cellulosa från eko-odlad Eucalyptus.


Fiskars lanserarr en specialutgåva av deras klassiska orangea universalsax med handtag i återvunnen plast och förnybar träfiber. Saxarna tillverkas i Fiskars egen fabrik i Billnäs i Finland. De återvunna saxarna är tillgängliga i butik från januari 2021


Marlene Birger har släppt en limiterad kollektion plädar som tillverkats av restgarner från deras tidigare kollektioner. För varje filt som säljs får organisationen Women For Women International 100 danska kronor.  Tipstack till Anette.

Lotta Agaton visade en skiss och teasade om ett kommande samarbete i form av en egen vaskollektion för Skrufs Glasbruk – via sitt instagramkonto nu i veckan. Spännande!


Bricmate har släppt nya fina pressbider på sin granitkeramik fotode av Ragnar Omarsson och stylade av Pella Hedeby.

Nyhetsnotiser
Miljömärka ljus säljer sämre än ljus gjorda av paraffin.
– Såhär har det gått hittills.för IKEAs Buy Back Friday, som uppmanade konsumenterna att sälja tillbaka sina använda möbler till företaget.

– Reportage i DI från Iittalas vintageförsäljning i Gustavsberg
– Cupboards & Goods har levererat kök till Carl Larsson gården
– Clas Ohlson vill rädda julen. Lanserar Tomteskägg med munskydd.


Till sist. 2020 kommer inte vara året vi minns för alla mysiga besök på julmarknader. Till många kreatörers stora fasa. Göteborgsbaserade designmarknaden à la London skulle firat 10 år i år men har tvingats tänka om och digitalisera sitt koncept. Under parollen ”Buy local or bye local” bjuder de in till en ”instagram-julmarknad” där de har samlat kreatörer under sin hashtag för den som vill köpa personliga och unika julklappar samtidigt som de stöttar ännu inte etablerade formgivares verksamhet. Pågår fram till fjärde advent. Missa inte!


Så här funkar det:

à la London’s digitala julmarknad är enkel att besöka, hemifrån dig, när det passar dig och du kan handla direkt från deras designers. Följ @alalondon och #alalondonONLINEgalleria på Instagram!

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.

Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.