Annons

Vedum firar 100 år

Inlägget är ett betalt reklamsamarbete med Vedum

I år firar Vedum 100 år och som ni kanske sett på Instagram har jag varit på studiebesök hos dem och fått sett så väl produktionen som höstens kommande nyheter på nära håll. Deras kök och badrum tillverkas nämligen i Sverige och flera av deras luckor är Svanenmärkta.

Vedum arbetar aktivt med ökad hållbarhet på flera sätt. Bl a:

  • Fabriken har katalytisk rening av lösningsmedelsutsläpp med en reningsgrad på 95 procent!
  • Vedum minimerar spill med moderna formatsågar. Av det träspill som ändå uppstår, tillverkar de varje år 1200 ton briketter som blir till värme i deras panncentral. Denna värme värmer upp samtliga av Vedums lokaler men även ortens skola, äldreboende och lägenheter.
  • Vedums palloptimeringssystem gör att de alltid kan packa sina lastbilar maximalt och på det sättet minska antalet transporter


Häng med på ett virituellt studiebesök via Youtube! SPELA FILMEN HÄR.

Årets nyheter är inspirerade av tidens anda men står stadigt i historien. Kulörerna är hämtade från Vedums hemtrakter, med en doft av solgul havre och en längtan efter långa skogspromenader.

Se det nya köket i rörligt format. SPELA FILMEN HÄR.

Vedums nya, smarta källsortering består av ett nytt flexibelt helhetskoncept för källsortering med gemensamma funktioner och enhetligt utseende.
Här ser ni källsorteringssystemet med Ängsö i diskbänksåp. Läs mer om Vedums källsortering här.


Vedums tidlösa kök med luckan Alice i sandbeige på DUO-fronter, tillsammans med nya handtag med brunt läder skapar en mjuk, naturlig och varm känsla.

Vill du läsa mer om Vedum och deras hållbarhetsarbete kan du göra det HÄR, och HÄR hittar du mer fin köksinspiration.

Inlägget är ett betalt samarbete med Vedum

Kommentarer

  • Sofia skriver:

    En eloge för fina samarbeten sista tiden. Märks att du är selektiv!

  • Tina skriver:

    Jag undrar vad skillnaden är mellan ”betalt samarbete med” och ”marknadsföring på uppdrag av”? Finns det ens en skillnad?

    • Frida Ramstedt skriver:

      Hej Tina. Jag har försökt skriva så tydlig reklammärkning som möjligt dvs att detta är ett samarbete / en annons. Kanske bara en otydlig formulering från min sida om det fortfarande känns oklart. Eller missförstår jag dig? Vedum ersätter mig för exponeringen dvs att jag skriver ett inlägg om dem på uppdrag av dem – så detta klassas som en annons i juridisk bemärkelse men en redaktionell sådan. Skillnaden mellan traditionell marknadsföring / köpt annonsplats i ett magasin är att jag får vara med och påverka hur inlägget utformas. Välja kunder, bilder, lära mig mer om bolaget och sätter mig in i företaget osv (här var jag en heldag på deras fabrik för att få en visning av hur produktionen går till osv så att jag vet vad jag pratar om och går i god för). Så jobbar ju inte traditionella medier med sina annonser. Man kanske också ska tillägga att jag tackar nej till 80% av alla förfrågningar och väljer noga vilka jag samarbetar med så det går inte att boka ett samarbete hur som helst som man kanske gör med en vanlig marknadsföring/annons i en tidning där en reklambyrå sedan styr hur annonsen ser ut. Hoppas det klarnar lite 🙂

  • Ann skriver:

    Tack för att du informerar om alternativ till de stora kedjorna!
    Förhoppningsvis är vi på väg tillbaka till våra (far/mor)-föräldrars inställning och skaffar ett högkvalitativt kök som ska räcka i 50 år eller så, trots att det kanske inte längre är optimalt eller ”modernt” efter 30 …

  • Vedum skriver:

    Tack för att du kom och besökte oss i Vedum ❤️

  • Karin skriver:

    De tycks producera ungefär med samma miljötänk som Kinnarps. Svensktillverkade möbler och kök tycks dyra men att köpa svenskt där tillverkningen sker med omsorg om miljön och med bra arbetsförhållande är värt en eloge och det är absolut värt att lägga de extra pengarna (om man kan ha råd med det).

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.

    Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.