Annons

Samarbete med Bring – Hemleverans på lördagar!

Sedan jag fick barn har mitt sätt att shoppa förändrats på flera sätt. Det tydligaste är nog att jag numera gör alla inköp jag kan via nätet eftersom jag inte har tid eller möjlighet att anpassa mig efter butikernas öppettider. Men det kräver ju å andra sidan att webbshopparnas ut- och inlämningssätt fungerar smidigt, så när jag fick frågan om att samarbeta med logistikföretaget Bring, tackade jag därför ja. För mig som har många bollar i luften som bloggare och inredare, måste det helt enkelt funka när jag tar emot varor jag beställt på nätet. Jag har inte tid att sätta av en hel dag för passa en leverans eller vänta på en firma som inte håller överenskomna tider. För mig är det jätteviktigt att det är lika (eller mer) flexibelt att handla och ta emot varor från en webbshop, som det är att köpa dem i en fysisk butik – annars kan jag ju lika gärna låta bli att beställa dem online. Helst vill jag ju att det jag har beställt kommer när jag ändå är hemma (läs: på kvällar eller helger). Därför blir jag extra glad att de nätbutiker som skickar sina beställningar med Bring nu kan erbjuda hemleverans på till exempel lördagar. Visste du det? Då är det ju enkelt på riktigt att ta emot något man har beställt. Driver du nätbutik och är nyfiken på hur Bring kan hjälpa dig att förbättra din service kan du läsa mer om deras kundvänliga hemleveranser HÄR.

Foto: Bodil Bergqvist på uppdrag för Trendenser.se och Bring
—–
Detta inlägg är en annons som presenteras i samarbete med Bring

Kommentarer

  • Lovisa skriver:

    Det låter som du verkligen hade gillat urb-it(urb-it.com) online-shopping från b.la Carin Wester och Dunbutiken som levereas under 1 timme till valt leveransställe. Dock finns det bara i Stockholm än sålänge men vem vet det kanske kommer till Göteborg framöver! 🙂

  • Anonym skriver:

    Kör de lördagsleverans i hela Sverige eller bara i storstäder?

  • Lisa S skriver:

    Vilken fin kudde på bilden! Var kommer den ifrån? Lisa S

  • Sandra skriver:

    Jag har vid senare beställningar från e-shoppar fått något som kallas brevlåde-paket från Bring. Mycket smidigt – slippa åka någonstans för att hämta något som ändå går i brevlådan. Att kunna få leverans lördagar är ju super – visste jag inte att det gick!

  • Emma skriver:

    Det där med webshoppande är för mig lite klurigt. Oftast vill jag ha känt på saken på riktigt, för att verkligen få en sann känsla för ytor, strukturer, skarvar och annat. Först funderar jag, söker upp, klämmer och klämmer, går hem funderar och tillslut beställer jag. Och då helt plötsligt får jag känslan av att jag inte vill vänta en endaste dag utan bara få mitt paket så fort som möjligt. HELT emot vad den klokare delen av hjärnan säger. För kanske borde för miljöns skull satsa mer på tex sjöfrakt? Men då kan man ju inte få de där snabba, snabba leveranserna…
    Hade varit lite intressant att få en inblick i hur butiker, både på nätet och fysiska, ser på sina leveranser. Dels ut till kunder men också hur dom funderar över leveransen till butiken, från stället dom själva beställer från.
    Kanske är detta bara en liten del av ett stort miljöpåverkans-perspektiv men många bäckar små….
    Vill också påpeka att jag helt enkelt inte vet vilket leveranssätt som är "bäst", men tänker att saker från tex Amerika borde vara snällare mot miljön att skicka med båt än med flyg. Om man inte är så otålig då 🙂

  • Netti skriver:

    Vilket bra tips för mig som är i samma situation som dig! Kram

  • Låter suveränt!
    Finns inget så irriterande som att vänta på leveranser, leta reda på sådant som inte kommit fram som det ska pga att det fastnat på någon terminal eller för att inte tala om paket som måste hämtas ut på de mest konstiga utlämningsställen.
    Anette

  • Vad roligt att det är så stort intresse för våra tjänster! Vi på Bring erbjuder just nu lördagsleveranser endast i storstäderna, men utvecklar ständigt våra tjänster tillsammans med våra kunder. Exempelvis så har vi kvällsleveranser på vardagar i 28 städer i Sverige. Brevlådepaket är en smidig tjänst som efterfrågas av allt mer konsumenter och vill man att det ska gå extra snabbt kan man i Stockholm beställa på kvällen och få sitt paket levererat i brevlådan till frukosten. Och på tal om snabba leveranser så ordnar även vi entimmesleveranser till valfri plats. I både Stockholm, Köpenhamn och Oslo. /Eric

  • Anna skriver:

    Här har nätshoppandet också ökat betydligt sen barn kom in i bilden, samtidigt som man måste åka rätt så långt för att komma någonstans med utbud. Förra året köpte jag alla julklappar över nätet och det gick hur smidigt som helst!

  • Maria Filupsson skriver:

    Som privatperson är jag så himla trött på schenker och del som lixom förutsätter att jag som kund ska ställa upp när DE har tid och har vid flera tillfällen valt att åka till utlämningsställen för att hämta ( ofta stora tunga) mina varor och har trots detta fått betala motsvarande deras Utkörningsutgift-avgift. Som näringsidkare fungerar vanlig post leverans ( print och posters) men när jag nu funderar på leverans med ram så lockar Bring väldigt mycket också där så Bra Bring utöka era leveransområden för ni har verkligen förstått hur kund och webshop vill kommunicera med varandra och ni verkar vara det perfekta mellanledet!!

  • Fredrik skriver:

    Otroligt bra! Min stora passion är mat och jag har testat i princip samtliga hemleveranser av matkassar, men alla har samma problem! Mitt i veckan-leveranser. För min del funkar det dåligt, helgleverans hade varit en dröm även för en matkasse. Bring – vad säger ni? Finns det någon matleverantör som ni samarbetar kring hemleverans av mat på helger?

  • Hanna skriver:

    Hej, vart kommer filten på bilden ifrån för märke? Den skulle passa perfekt till vår nya soffan där hemma, tror jag. Är jättetacksam för svar! tack för en oerhört fin blogg som får mig att vilja jobba med inredning! Mvh Hanna

  • Lina skriver:

    Hej, tråkigt att du som är en förebild för så många går ut med att du gör alla dina inköp via nätet! Den ökade näthandeln är en farlig utveckling som jag inte tror att många inser vidden av. Vill du verkligen se en stadsmiljö utan fysiska butiker? Snälla slå ett slag för fysiska butiker och gärna små oberoende butiker som kämpar på! mvh Lina – butiksinnehavare Enskede, Stockholm

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.

    Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.