Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Hej!Hjälp! Vad gör man med Y-stolar som har fått skavmärken och ser ut så här? Har du några tips? Det är inte bordet som skavt mot armstöden utan ringar och smycken som orsakat problemet.Hälsningar Amanda Den här frågan dök upp i Trendensers slutna Facebookgrupp i veckan och jag lyfter svaret här eftersom jag vet att […]
Inlägget är reklam för Belid Under vinjetten ”Local hero” belyser jag kända nordiska designklassiker i samarbete med dess producenter. Genom att berätta mer om möblernas historik, bakgrund och tillverkningsprocess hoppas jag att fler ska få kunskap om och förståelse för den verkshöjd de faktiskt har. Dessutom känns detta som en roligare och mer lärorik annonsform än traditionell […]
När man färgsätter ett rum (eller en offentlig miljö) har inredare traditionellt fått lära sig att placera det mörkaste i botten och det ljusaste i toppen, i en vertikal gradiens. Det är ju också så naturen är ordnad. De mörkare kulörerna är ofta mot marken och sen blir det allt lättare/ ljusare upp mot himlen. […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2019 Trendenser AB, All Rights Reserved
Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre. Läs mer
Jag accepterar
Kommentarer
Ja verkligen, gillar dock den övre bättre, att den är mer rak.
Kramar
Hej!
Lustigt nog låg en annons från Jotex under ditt lika-som-bärinlägg om just Jotex. Det fick mig attundra, hur reagerar företagen på dessa inlägg? Jag tycker att det är bra och viktigt att du lyfter fram plagiat, efterapningar eller hur man nu definierar det. Speciellt för den designer som skapade originalet. Tycker de plagierande företagen det också eller blir de besvärade?
Eller är det till och med så att de uppskattar lite "gratis marknadsföring"? Bara nyfiken…
Tack för en bra blogg!
Hej Britta, det vet inte jag eftersom jag inte själv ansvarar för att sälja in annonserna / hantera det kommersiella på min blogg. Och jag vet faktiskt inte om jag vill veta vad de tycker heller. Jag sköter det redaktionella på Trendenser dvs inläggen som läggs ut på min blogg och där vill jag ha full frihet att skriva om vad jag vill. Precis som journalisterna på inredningstidningarna kan göra, trots att de har annonser från företag som de också skriver om, granskar eller tycker till om.
Snygga!! Bara att välja passande växt till:))
/Floristen!
Fast Skultunas är sååå mycket snyggare.
Jag har Skultunas blanka och är så nöjd med den! Så fin i sina linjer och finish.
Ellos, som äger Jotex, skulle jag utnämna till svensk mästare i plagiat.
Men hallå.. detta är väl inget plagiat!! Tycker inte ens att de är lika som bär. Det känns snarare att man har använt sig av formen av en vanlig terrakottakruka som tillverkas av 100-tals olika företag som förebild. Tycker att detta känns som ett löjligt letande efter snarlika plagiat…
Ja, köper man dyrt och märke är det fantastiskt fiiint och desajn!!! Billiga snarlika krukor får skäll och stå i skamvrån i detta fall väldigt oförtjänt. Jaaag har inte (råd) Skultunas blanka och är nöjd med en annan fiiin kruka i metall.