En av mina favoriter bland nykomlingarna som ställde ut i Victoriahallen var norska Kristine Five Melvaers helt bedårande lampor av nylonstrumpor och korsetttyger. Det är jättesvårt att förmedla den skira och genomskinliga känslan med en stillbild, men det var verkligen något med de här lamporna som slog an en sträng i mig. Jag skulle vilja ha de vackra skärmarna till en liknande fot i fasettslipat och blekt trä.

Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
När vi väljer stolar fokuserar vi nästan alltid på siluetten. På hur de ser ut? Om de passar vår stil, husets arkitektur eller redan valda färger osv. Men kroppen bryr sig om något annat. Den bryr sig om tryckavlastning och var tyngdpunkten hamnar. Hela min ”Handbok i möblering” (alltså uppföljaren till min första bok ”Handbok […]
Lite matt i lacken efter nio (!) timmar på Liseberg idag men här kommer, som alltid på söndagar, en summering med aktuella branschnyheter och snackisar från veckan som gått! Fogia har lanserat en ny vas som fått namnet Cube Vase Tall, formgiven av Carina Seth Andersson. Tillverkad av svenska Skrufs glasbruk. Passerar du Västkusten (närmare […]
Altandörren gnisslar när jag skjuter upp den på glänt. Jag hejdar mig i steget för att inte väcka familjen och gör en mental notering för att komma ihåg att olja den senare. Står kvar en stund och väntar in kaffet som gungat till i koppen innan jag tassar vidare ut på terassen, bort mot blommorna. […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
underbara lampor <3
Ja, jag kan tänka mig vilket fint ljus de avger. Kom att tänka på de otroligt vackra lampor vars skärmar görs av spänt grisblåsa, låter äckligt men är fantastistk vackra med fina ådringar och vacker gulaktig färg. Sådana har jag sett till exempel i Kalmar slotts butik. 🙂
Åhhh, snyggt snyggt och innovativt! Känns som det räcker att följa din blogg för att få alla godbitarna från mässan. Tack för inspiration!
Såg att du kommenterade hos mig. Det är Våningen och Villan i Malmö som kommer mäkla jobbet jag gjorde!
Senare idag flyttar jag till egen domän; http://www.roombysofie.se Uppdatera gärna om du har mig in några rullor….
Kram Sofie
fräckt!
fräckt!
Fina! Vi gillar återanvändningen av material! Dom har tagit steget längre än vi med våra möbler!
Häftiga! Lite annorlunda.
Din rapport från mässan är grym!!
ce9owkriwekr