Milanomässan är stor, jag räknade till 24 hallar, som en ambitiös besökare måste plöja sig igenom för att ha sett allt. Men, precis som i Stockholm är några av dem mer sevärda än andra. I Milano är det 20 och 16 som gäller. Och om jag ska ge mig på min summering av dessa två så tycker jag att inhemska Kartell stod för den kanske mest spektakulära montern av dem alla. Otroligt påkostade ljusfonder, med blinkande retroskyltar som visade vägen till och kategoriserade in sortimentet och årets nyheter. Mina favoriter bland nykomlingarna var stolarna. Dels den nya modellen Masters som består av kända former från tre designklassiker, dels Kartells nytolkning av den klassiska Bauhaus-stolen (den med sits av nät, fast nu i plast), och den nya kubformade plexifåtöljen. Här kan du se fler bilder från deras spektakulära ljusshow. 
Foto: Frida Berglund, Trendenser.se
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Lite matt i lacken efter nio (!) timmar på Liseberg idag men här kommer, som alltid på söndagar, en summering med aktuella branschnyheter och snackisar från veckan som gått! Fogia har lanserat en ny vas som fått namnet Cube Vase Tall, formgiven av Carina Seth Andersson. Tillverkad av svenska Skrufs glasbruk. Passerar du Västkusten (närmare […]
Altandörren gnisslar när jag skjuter upp den på glänt. Jag hejdar mig i steget för att inte väcka familjen och gör en mental notering för att komma ihåg att olja den senare. Står kvar en stund och väntar in kaffet som gungat till i koppen innan jag tassar vidare ut på terassen, bort mot blommorna. […]
Inlägget innehåller reklamlänkar till inköpsställen Hej!Jag uppskattar verkligen läsarfrågan men det är första gången jag skriver själv. Jag tycker det är svårt att hitta stora utomhuskrukor till små priser utan att det känns plastigt och skriker dålig kvalitet eller budget. Snälla, ge mig dina bästa tips. Behöver många till vårt nya hus och vill gärna […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
jag vill vara där! härliga bilder..
oj så läckert
Nej vad häftigt, var på formex för några månader sen men det där är ju på en helt annan nivå!
Åh galet coolt!! Är så avundsjuk!! Lägg upp fler bilder!!.
Häftigt!
Jag har 2 tävlingar på min blogg, du kan vinna smink,locktång,nagelpiercing, film osv.
Kika in vettja
kram
Oj så läckert, jag älskar Kartell!
Oj så läckert, jag älskar Kartell!
häftigt!
Wow, riktigt snyggt! 🙂
Så läckert! Riktigt snyggt. Inser nu att det måste bli ett Milanobesök nästa år! 😉
Spännande! Då får vi följa med via dig 🙂
åh tänk om man vore där
allt bra?
vore gulligt om du kunde rösta på min lilla sons bild i en tävling här kraaam
https://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=41529
allt väl?^^
Skulle varit roligt att vara där, min pappa har hjälpt till med material till en av inredningsartiklarna.
häftigt! nu blev jag lite avis. 🙂
Underbara Kartell! Njut av mässan! Kram Anna
Härligt! Kul att kartell lyckats så bra! Njut av mässan o Italien.
cOOLT
HEJSAN, HEJSAN ♥ Grymt fin blogg! ^.^ Skulle betyda SJUKT mycket om du tittade in på min 😉 ♥
Ha det bra! Kram Nanga ♥
ha en fin söndag
Grymt härliga bilder! 🙂
coolt =O
Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla snälla snälla…
skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8
Efter att du skänkt pengar så besök min blogg https://www.nattstad.se/classeslillablogg2
Jag fastnade direkt för deras version av pinnstolen (ses till vänster om Masters, på bilden längst ner till vänster). Trots att stolen bara är i prototypstadiet så tror jag att den kommer att bli en ikon precis som Louis Ghost. Jag skulle definitivt vilja lägga vantarna på ett par.
Du har inte funderat på att lägga upp en frågelåda på bloggen? Så vi läsare kan få svar på just dem funderingar vi har i våra hem? Vore super iaf… sett att man kan använda t.ex: http://www.valresultatet.se … vore bra iaf 🙂
Kram!