Vi hade en livlig diskussion vid frukostbordet imorse, om vad som definierar bra reklam. Varpå min kompis Sara, som är här och hälsar på oss över midsommarhelgen, dök ner i sin handväska för att fiska upp en knycklad liten papperslapp med en gammal annonstext från möbeltillverkaren Swedese som hon rivit ut från en flygtidning och sparat i sin plånbok i flera (!) år. Efter att ha läst texten förstår jag varför. Faktum är att annonscopyn är så bra att jag skulle vilja göra en tavla av den. Läs och begrunda.
Weekday work and holiday feast.
A night on the town or the morning after.
Making it big but keeping it small.
Bedtime stories, morning papers,
monthly reports.
Counting seconds or letting time fly.
Dressing up, dressing down, kicking back.
Meeting at eight and dinner for two.
Looking sideways while staring ahead.
Staying connected (or pulling the plug?).
Making a scene or watching a show.
Life as usual.
Foto: Frida Berglund, Trendenser.se
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Kommentarer
Fullträff! 🙂
Glad midsommar!
Härlig text som fångar vardagslivet!
GLAD MIDSOMMAR!
Ja precis, den var fin.
Själv älskar jag fortfarande "Postens lilla lathund" som även den kom för flera år sedan. Jag har kvar den och vårdar den ömt, tar fram den ibland och tittar på de fantastiska bilderna 🙂
Massor av bilder på helt underbara sovande hundar.
"Postens lilla lathund", genialt!
Jättebra! Tänkvärt. Gör en tavla vet ja! 🙂
fint!
Jag kan läsa det hur många gånger som helst. Fantastiskt fint.