Annons

Idag lanseras Åhlénshuset

Idag lanserar Åhléns sitt nya interaktiva hus på nätet där man som besökare kan möblera olika rum genom att klicka och dra inredningsprodukter i ett helt hem utifrån olika stilar, färger och koncept. Förhoppningsvis sparar det ett och annat "ångerköp". Bakom den nya utbyggda hemsidan ligger reklambyrån King som även gjorde Åhléns julkampanj där man kunde pynta ett vardagsrum. Jag är nyfiken. Vad tycker du om Åhlens satsning? Har du testat den?

25594-1878
Foto: skärmdump från Åhléns.se

Kategorier:

Kommentarer

  • chaos skriver:

    Vad bra! Då måste jag testa den och kanske få lite ordning på vardagsrummet! Vilket kanontips!

  • annika skriver:

    har inte testat men måste nog prova 😛

  • Liza skriver:

    Jag har testat! Det är kul!
    KRAM!

  • Har inte testat utan har provat den tidigare där man gjorde ett ”mysigt” vardagsrum. Kul idé.

  • Linda skriver:

    Jag testade i julas. Ganska skojigt, men jag tror inte att det hjälper mig vid några inköp.

  • Annika skriver:

    Jag provade den igår! Det är riktigt kul en stund, men jag blev inte så imponerad. Det finns för få alternativ. Jag tycker att de behöver utveckla hemsidan ännu mer. Men tanken är god! 🙂

  • Marita Blücher skriver:

    Kul idé, testade och fann många plus trots att jag personligen föredrar den mer lantliga stilen.

  • zorine skriver:

    det är kul, men som några innan sagt, lite för lite alternativ på intredningsprylar och textiler, ja faktiskt tapeter också. dessutom är jag ljuvligt irriterad då jag gjorde en fin lägenhet och så stod de att de skulle skicka ett mail med någon länk för att man verfiera sin lägenhet/mail, men inte har jag fått nåt mail? så nu kan jag inte logga in igen. sjukt störande. >8/

  • Iris med kaoset skriver:

    Jag tyckte det var jättekul att inreda vardagsrummet när det först kom ut, så detta var en positiv överraskning. Dock
    hade de lite knapert med prylar denna gången. Väldigt lite tapeter och gardiner att välja mellan, men de kanske lägger till lite efter hand.

  • liviro skriver:

    Välkommen tillbaka, vad trevligt att Husmusen är ”på banan” igen. Jag läste alltid din husmusblogg
    tidigare, du hade alltid så härliga ideér/ Liviro

  • EVA skriver:

    Måste ju helt klart spanas in…
    ***
    Ha en fin torsdagkväll !
    K R A M från EVA !!!

  • Det skulle finnas liknande varuhus där man kunde plocka in från vilken leverantör som helst. Vilken affärside förresten!

  • Frida skriver:

    Charlotte:
    Ja vilken grym idé! Så kunde leverantörerna få sälja in sina produkter dit till systemet 🙂 Och när allt var klart skulle man bara behöva klicka på en knapp för att köpa rubb och stubb och få det levererat hem till dörren!

  • anna skriver:

    inte provat, men här skall surfas………hoppas bara inte man tycker det är för kul
    ha en bra helg
    anna

  • Inrednignsgalen skriver:

    Det verkar kul, måste prova!

  • Det är bra, tror även Mio och Svenska Hem har det med hela sitt sortiment. En kul grej och framför allt bra. Passande med Åhlensbannern under här hehe 😉

  • Mia skriver:

    Bra idé! Även ELLOS kör med det, toppen kan man sitta hemma och testa sig fram.

  • MO skriver:

    Nej jag har faktiskt inte testat den, är det kul?? Roligt när de kommer med nya idéer, kram

  • Mimmi skriver:

    Jag upptäckte den här funktionen idag och blev stormförtjust! Så enkelt, och så kul! 🙂

  • Frida skriver:

    Visst är det en bra idé. Även Cult Design har ju en sådan funktion på sin hemsida http://www.cultdesign.se Och nu kan man påskpynta där!

  • Mimmi skriver:

    Har hittat ytterligare en sida med liknande funktioner, se min blogg (kategori ”Inred interaktivt”).

    Var hittar man funktionen på Cult Design? Har varit in på sidan men inte hittat.

  • Hej! Det där programmet satt jag & roade mig med i går. 🙂 Det var riktigt kul! 🙂

    Fortsatt trevlig dag!! /Malin

  • Malin skriver:

    man blir som ett litet barn igen, som att inreda sitt dockhus:)

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.

    Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.