Jag köpte en stephanotis floribunda igår när vi handlade mat på Ica Maxi. Imorse vaknade vi båda två, förvånade, över hur gott det luktade i hela lägenheten. Den gör verkligen skäl för sitt namn den lilla doftrankan. Dagens inköpstips alltså och godis för näsan. Trevlig helgdag på er!

Foto: Privat – Husmusen
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Inlägget innehåller reklamlänkar till inköpsställen Hej!Jag uppskattar verkligen läsarfrågan men det är första gången jag skriver själv. Jag tycker det är svårt att hitta stora utomhuskrukor till små priser utan att det känns plastigt och skriker dålig kvalitet eller budget. Snälla, ge mig dina bästa tips. Behöver många till vårt nya hus och vill gärna […]
Söndag kväll och dags att skopa ihop några av veckans nyheter och snackisar i ett inlägg. Inboxen är överfull tack vare alla lanseringar i samband med 3 Days of Design. Allt ryms inte i ett svep så jag får helt enkelt fortsätta rapportera om detta även kommande vecka. Fritz Hansen lanserar det ikoniska Superelipsbordet i […]
I veckan reste jag ner till Köpenhamn på en guidad tur för arkitekter tillsammans med Geberit mellan tisdag och onsdag (mer om det kommer på mitt instagramkonto) men jag hann även med ett par stopp utanför programmet. Bland annat på Frederiksgade 1. Här är ett bildsvep med några detaljer jag fastnade för där, i väntan […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Den doftar härligt så länge man inte har allergiker i närheten stakkars dom!
ha en bra dag! 🙂
visst är de vackra och doftar verkligen mumma! har fyra stycken hemma, de är relativt tåliga oxå, vilket är väldigt bra då jag ska bort en hel vecka och sambo och kissarna inte är lika duktiga att hålla koll på blommorna;)
Har också funderat på att köpa en doftranka, men alltid varit lite tveksam, men om de luktar sådär gott så måste jag nog slå till! Någon som vet några skötselråd kring dem, är de svårskötta, blommar de jämt osv?
Då ska det genast inhandlas en sån vid nästa tillfälle, tack för tipset!
Oh, det där är en av min blomtokiga mors absoluta favoritblommor. Hennes står i vardagsrummet och det luktar hemma när jag känner doften av dom.
Blir så avundsjuk på dina fina bilder!
De luktar verkligen gott, skapar sommarstämning inomhus 🙂
Saravillfara:
Tack!!