Att skapa trivsel och stämning hemma handlar om mycket mer än enbart det visuella. För att få till det lilla extra bör man involvera alla sinnen, även hörseln. Naxos har tagit fram samlingsalbum för 99 kronor med olika teman och nu följer även fler skivbolag med den trenden. Dessa (för mat, studier och morgnar) kostar 69 kronor styck och finns på närmaste varuhus eller skivbutik på nätet.
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Det här huset av Tham Videgård ligger ute till salu på Domherrevägen 22, på Ekerö utanför Stockholm. Kolla in Villa G nominerad till Guldstolen 2021 för bästa inredning. Hör inte till de vanliga objekten om man säger så. Foto: lånade från @houseg_360
Jag hade egentligen laddat för att berätta en glad nyhet idag, men måste bara få ur mig detta först. Eftersom det här blogginlägget blåste upp till storm med efterföljande artiklar i Resumé, DN, Expressen och Nyheter 24. Jag är verkligen inget bra influencerämne, för jag klarar inte av drev. Så jag skriver samma sak här […]
Inlägget är reklam för Tidstrands Yllefabriker Idag ska vi få lära oss mer om den svenska textilskatten Tidstrand, som äntligen är tillbaka i produktion! Redan år 1896 började Tidstrands Yllefabriker att skapa vackert mönstrade filtar som förenade traditionellt hantverk med modern design. Företaget grundades i Dalarna av den unge entreprenören Axel Ludvig Tidstrand som under […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
….det är vetenskapligt bevisat att musik påverkar oss människor – medvetet eller omedvetet.
Musik påverkar vad och hur mycket kunder köper i butiker. Ett företag i södra Sverige provade att spela musik varannan dag i ett varuhus. De dagar då ingen musik spelades låg omsättningen kvar på samma nivå – de dagar musik spelades i butiken ökade omsättningen med ca 3%.
Ett test som gjordes i en vinaffär i England visade att kunderna köpte mer franskt vin när man spelade fransk musik. När man sedan spelade tysk musik ökade försäljningen av tyskt vin. Vid en efterföljande enkät hade kunderna dock inga minnen av musiken.
En butik som säljer varor där köpbesluten kräver lite eftertanke rekommenderas att spela lugn och lågmäld musik. Lugn musik får kunden att slappna av och spendera mer tid i butiken. Hög volym och fartfylld musik gör att kunderna rör sig fortare genom butiken och stannar kortare tid.
Snabbare musik får restaurang- och cafégäster att äta fortare. Om klassisk musik eller välproducerad pop spelas köper gästerna dyrare smörgåsar och kakor än om samma café spelar lättlyssnad topplistemusik eller inte har någon musik alls. Musik signalerar vilken typ av ställe man befinner sig på och på vilken nivå man förväntas konsumera.