Att skapa trivsel och stämning hemma handlar om mycket mer än enbart det visuella. För att få till det lilla extra bör man involvera alla sinnen, även hörseln. Naxos har tagit fram samlingsalbum för 99 kronor med olika teman och nu följer även fler skivbolag med den trenden. Dessa (för mat, studier och morgnar) kostar 69 kronor styck och finns på närmaste varuhus eller skivbutik på nätet.
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Innehåller reklam för egen verksamhet Igår eftermiddag när jag satt i kundmöte plingade mobilen plötsligt till av sju sms i rad från Fanny på The Book Affair. Öppnade ivrigt och fick se bilder på det allra första ”signalexemplaret” av min nya bok, som kommit med expressbud från tryckeriet. På torsdag åker jag till lagret för […]
Inlägget är betald reklam för Impecta fröhandel Nu är den äntligen här – Impectas efterlängtade adventskalender 2025! Varje dag fram till julafton får man öppna en ny lucka fylld med nya fröer och kunskap om odling. Impectas tanke med kalendern är att inspirera fler att testa nya saker att odla! En perfekt present till dig […]
Första helgen i oktober har passerat och här kommer som alltid på söndagar, ett svep med veckans inredningsnyheter för dig som vill hålla lite koll på vad som händer i branschen! Veckans absoluta största skräll? Stockholmsmässan och Stockholm Furniture Fair meddelade häromdagen att de beslutat att möbelmässan inte kommer genomföras alls i februari 2026. I […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
….det är vetenskapligt bevisat att musik påverkar oss människor – medvetet eller omedvetet.
Musik påverkar vad och hur mycket kunder köper i butiker. Ett företag i södra Sverige provade att spela musik varannan dag i ett varuhus. De dagar då ingen musik spelades låg omsättningen kvar på samma nivå – de dagar musik spelades i butiken ökade omsättningen med ca 3%.
Ett test som gjordes i en vinaffär i England visade att kunderna köpte mer franskt vin när man spelade fransk musik. När man sedan spelade tysk musik ökade försäljningen av tyskt vin. Vid en efterföljande enkät hade kunderna dock inga minnen av musiken.
En butik som säljer varor där köpbesluten kräver lite eftertanke rekommenderas att spela lugn och lågmäld musik. Lugn musik får kunden att slappna av och spendera mer tid i butiken. Hög volym och fartfylld musik gör att kunderna rör sig fortare genom butiken och stannar kortare tid.
Snabbare musik får restaurang- och cafégäster att äta fortare. Om klassisk musik eller välproducerad pop spelas köper gästerna dyrare smörgåsar och kakor än om samma café spelar lättlyssnad topplistemusik eller inte har någon musik alls. Musik signalerar vilken typ av ställe man befinner sig på och på vilken nivå man förväntas konsumera.