Inlägget presenteras i samarbete med Sonos och HAY
Ljud är en viktig del av inredningen för den som vill tänka på alla sinnen i en miljö – men jag gillar när tonerna smälter in och förhöjer, snarare än tar över som en jobbig gäst. För mig är det viktigt att både musikvalet och högtalarna är anpassade till stämningen i rummet. Nu har Sonos och HAY samarbetat för att ta fram en
Limited Edition av HAYSonosOne speakers med en inredningsanpassad färgpalett som gör att du enkelt kan välja den stil som passar just dig! Forest Green, Pale Yellow, Soft Pink, Light Grey och Vibrant Red.
Här hittar du hela kollektionen!
Jag valde den ljusgrå modellen till min arbetsplats på Spinneriet. En mjuk nyans som snabbt blev min personliga favorit. Ja. Ni ser ju hur bra den smälter in. Det var också Mette Hays mål med den. För henne var det viktigt att hitta en nyans som skulle fungera både på arbetsplatser och i hem med olika stilar. Den gula färgen knyter an till kök och badrum, som ofta är ljusa och kompletteras med rostfritt stål och porslin. Den gröna tonen är tänkt att föra tanken till krukväxter på en fönsterbräda. De rosa är en flirt med modevärlden och en kulör som är väldigt trendig just nu. Den ikoniska röda färgen är tänkt att skapa en viktig brytning mot möbler.
Dessa högtalare kommer att säljas hos utvalda återförsäljare från och med den 5 november. På sonos.com, i Sonos-butiker i New York och Berlin, HAY House i Köpenhamn och på NK i Stockholm. HAY Sonos One kommer att kosta 2 799 kr
Foto: Frida Ramstedt, Trendenser.se
Kommentarer
Älskar Sonos produkter och denna färg var ju väldigt fin!
Oj så fin design men såklart väljer du den med MINST färg ?????
Superfina!
Blev dock helt kär i koppen – vart kommer den ifrån?
Älskar sonos högtalare och har både vita och svarta hemma men dessa var ju hur läckra som helst 🙂
https://cgstyle.se/
Oj, trodde arbetsplatsen redan var prydd av de typ identiska (både i utseende och funktion) högtalarna från samarbetet med Samsung? 😉
Linn: Mig veterligen har tidningarna annonser från olika köksföretag, badrumstillverkare osv i ett och samma magasin till och med? Klart att jag kan göra reklamsamarbeten med olika bolag som gör nya, bra högtalare som kan vara intressanta för er läsare och inte kan låsa mig till ett enda för all framtid. Samsungs kampanj gick 2016 och mars 2017.
Linn: Gud vad roligt att en två år gammal kampanj etsat sig fast hos dig. Snacka om en lyckad kampanj som visar på genomslagskraften i bra reklam!
Älskar Sonos högtalare och har dem både här och på jobbet. Snyggt hos dig!
Absolut Frida. Ber om ursäkt om min kommentar framstod som spydig. Menade inte att du inte har all rätt i världen att göra reklam för vad du vill, när du vill! Anledningen till att reklamen blir känsligare i influencersammanhang (upplever jag) är ju att det är svårt att koppla isär (privat)personen och företaget så att säga – vilket också gjort typen av marknadsföring framgångsrik. Det är som när en kompis (eller "kompis"), vars liv man aktivt följer och är nyfiken på, säger "den här produkten är så bra!" som man gärna vill tro på det. Då blir det också kognitiv dissonans när sagda kompis en liten tid senare plötsligt hävdar att en annan, nästintill identisk, produkt, är så bra, utan att för den delen jämföra eller kontrastera produkterna som kanske hade skett om det inte varit just marknadsföring. Det blir plötsligt tydligt att det ÄR just reklam och inget annat. Ett problem som säkert alla influencers brottas med.
PS. Jobbar själv med ljud och mindes därför Fridas kampanj, som såklart också var välgjord precis som denna 🙂
Är den laddbar? Eller har du ställt den på skrivbordet utan elsladd?
Anette: det är ett hål mellan bordsskivorna där vi drar ner elen från datorer, kablar,laddarer etc
Älskar denna kollektionen från Sonos. Finns något för alla och denna ljusgrå passade ju dig och Spinneriet perfekt ?
Åh,jag undrar också var koppen är ifrån!?