Annons

Sponsrat inlägg: Burn Cancer

Alla känner vi någon som drabbats, närstående eller avlägset bekant. Själv har jag på nära håll sett hur sjukdomen cancer kan bryta ner en ung människa och helt skoningslöst ta det allra käraste vi har ifrån oss. Inte bara livet utan också tron på det. I samarbete med Burn Cancer, som ifjol samlade in över en halv miljon kronor till organisationen Ung Cancer, vill jag visa höstens nya ljuskollektion som släpptes nu i veckan. Med ny design och nya dofter – Magnolia, Juicy Peach och Grapefruit Vanilla. Ljusen är gjorda helt i sojavax och har en brinntid 30 timmar. En fin present att köpa till dig själv eller kanske att ta med dig som värdinnegåva istället för en blombukett. På så vis kan du vara med och bidra till den ideella organisationen Ung Cancers, arbete, både med en peng eftersom 10% av försäljningen går oavkortat till dem – men också genom att sprida ljus över deras viktiga verksamhet – så att fler får reda på att de finns. 
Designen på förpackningen är mattsvart med en accentfärg av silver, guld eller brons. Rekommenderat pris är 199 kronor för de stora ljuset och  299 kronor för ett trepack. Burn Cancer finns hos utvalda återförsäljare i hela Sverige som Olsson Gerthel och Nelly.comLäs mer på Burn Cancer.se
Foto: Frida Ramstedt, Trendenser.se 
 
* Inlägget presenteras i samarbete med Burn Cancer

Kommentarer

  • Jennie skriver:

    Frida, är du medveten om detta? Absolut bra att vilja ha bort cancer men många gånger så används inte pengarna till något som faktiskt gynnar.
    https://www.thenhf.se/stodjer-du-rosa-bandet-sa-sott-eller-inte/

  • Anonym skriver:

    Jennie nu är ju detta ingen Rosa-Bandet kampanj?
    Ung Cancer är en helt annan organisation.

  • Lina skriver:

    Jennie, jag hade nog tvekat att använda mig av NHF som källa på att pengarna inte används så att cancerpatienter.
    https://en.wikipedia.org/wiki/National_Health_Federation

  • Fru K skriver:

    Någon som vet en butik i Stockholm som man kan köpa dem i?

  • Anonym skriver:

    Synd att det inte går mer än 10% Då väljer jag hellre andra sätt att skänka pengar.

  • sandra skriver:

    10% är lite väl snålt när man döper en produkt till burn cancer? Känns som falsk marknadsföring. Bättre o köpa ljus för 150kr o donera 50kr så har man i alla fall gett 25%….

  • Anna skriver:

    Sandra gör du det? Donerar alltså. Eller klagar du bara?

  • Martin skriver:

    Anna, jag håller faktiskt med anonym och Sandra. Om man marknadsför en produkt med dess välgörande ändamål som främsta egenskap känns 10% snålt. Visst ger det pengar, men upplägget känns ändock något cyniskt.
    Kanske är det inte realistiskt med Sandras upplägg, men det går ju att skänka en slant utan att konsumera något.

  • Hannah skriver:

    Wow vad fina! Vilken bra grej och vilken fantastisk förpackning!

  • Carina skriver:

    10% man blir förbannad köpa andra ljus o skänk pengar om du vill göra skillnad

  • Nillea skriver:

    Till er som klagar, visst 10% är inte mycket men förra året fick de in 60 000 euro . Har svårt att tro att dessa pengar hade kommit in via att folk skänkte en slant och köpte andra ljus

  • Elin skriver:

    Så bra att det är gjorda i sojavax, men vet det vad det är för parfym? Är det eteriska oljor? Parfym är ju populärt men kan ju vara både hormonstörande och cancerframkallande..

  • John skriver:

    Det är kul att se det stora engagemanget som Burn Cancer skapar. Vi är stolta över att vi kan vara med och bidra till Ung Cancers viktiga arbete. Vi tänker att alla kan bidra. Såväl privatpersoner som företag. Vi är inget stort företag men tycker att det är viktigt att vi gör vad vi kan.
    Burn Cancer som projekt startade när en familjemedlem till en av våra anställda drabbades av cancer. Vi såg det som en möjlighet att kunna göra en insats och bestämde oss att lägga tid och resurser på det. Utöver Burn Cancer deltog även initiativtagaren hos oss i Ung Cancers mentorskapsprogram under ett år.
    Förutom att Burn Cancer skänker pengar till Ung Cancer så ger det också en möjlighet att skapa medvetenhet kring arbetet det gör med unga cancerdrabbade. Framför allt genom alla butiker där Burn Cancer säljs och all positiv kommunikation kring projektet.
    Jag har förstått att finns synpunkter på hur mycket vi bidrar med till Ung Cancer. Ung Cancer är väldigt nöjda med vårt bidrag hittills (ett av de största de fått) och hoppas givetvis att vi kan fortsätta stödja dem. Vi tror att chansen att samla in mer pengar är större med ett sådant här projekt än att varje individ skänker pengar direkt.
    Det finns många sätt att göra skillnad. Vi är stolta över vårt projekt och glada över att få göra stor skillnad för Ung Cancer.
    Vänligen
    John Mörlid, VD On Interiör

  • Sara skriver:

    Våra ljus uppfyller samtliga krav som ställs på alla marknader. Vi är anslutna till REACH-avtalet och har godkända testrapporter som utförts av oberoende laboratorium, Intertek. Vi har även RSPO och MSDS cerifikat. Vaxet i Burn Cancer ljusen består av 100% sojavax och dofterna är naturliga, eteriska oljor.
    Burn Cancer finns bla på Cervera NK samt Stalandsmöbler i Stockholm. Fler återförsäljare hittar ni på http://www.burncancer.com.
    Vänligen
    Sara Wernerby, On Interiör

  • Lotta skriver:

    Sara, jag förstår inte varför du pratar och RSPO? Ljusen ska ju innehålla 100% sojavax, inte palmolja. Och varför snackar ud om MSDS? Du får det att låta som att ni uppfyllt extra villkor när MSDS ska uppfyllas av alla som tillverkar ljus. Och REACH och testrapporter… ja, det är ju klart att ni har det. ALla som säljer ljus i EU har detta. Berätta gärna om vad som gör era ljus speciella, men använd inte lekmanna-ord för att få saker och ting att låta mer speciellt än vad det är.
    Och sen undrar jag… är ljusen doftsatta helt och hållet med eteriska oljor? För jag tycker det luktar parfym om dem. Kanske har ni till och med en ingredienslista man kan få titta på?
    På den positiva sidan tycker jag att 10% av försäljningen är ganska mycket. Många företag ger 10% av vinsten och det är ju en jäkla skillnad.

  • Sara skriver:

    Hej Lotta.
    Tack för feedback och dina frågor. I det här fallet är det ju inte ljusens komposition och produktion som är det mest speciella utan projektet Burn Cancer och samarbetet med Ung Cancer. Men med det sagt är det givetvis både självklart och viktigt för oss att vi presenterar en produkt och produktion som vi kan vara fullständigt trygga i. Vi lämnar tyvärr inte ut en specifik ingredienslista men garanterar som sagt att ljusen till 100% är doftsatta med eteriska oljor.
    Hoppas att detta ger dig de svar du behöver. I annat fall får du gärna kontakta mig direkt via [email protected]
    Vänligen / Sara

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.

    Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.