Annons

Inredningsnyheter v 1/2025

Söndag och dags att publicera årets första summering av inredningsnyheter. En något gles sådan, med anledning av att PR-byråerna och de flesta företag i branschen fortfarande är jullediga. Här kommer i alla fall en sammanfattning av vecka 1, 2025 i en scroll för dig som vill hålla lite koll!


Just nu pågår den nyöppnade utställningen THE CUP AND THE CERAMIST på Designmuseum i Köpenhamn, Danmark. Där visas 30 nya koppar av lika många keramiker upp. Utställningen djupdyker i olika uttryck, material och tekniker samt ger en inblick i designprocessen och keramikernas tankar bakom de individuella, handgjorda modellerna. Foto: Christina Kayser O. Styling: Rikke Graff Juel. Visas till och med den 7 maj 2025. Tips om du har vägarna förbi i vår!


Hemnet har släppt sin årskrönika som sammanfattar Hemnet 2024 i siffror. Visste du att de publicerat totalt 176 613 objekt (+6% mot föregående år) varav 53 161 var villor (+11%) och
96 633 bostadsrätter/lägenheter (+5%). Här kan du läsa hela rapporten.


Norrgavel rear ut utgående sortiment och jag konstaterar med sorg att flera ikoniska möbler kommer sluta produceras. Bland annat det klassiska halvmånebordet och Norrgavels signaturpall. Skynda fynda innan det är för sent.


Svenska DBKD har släppt sin katalog för 2025 där de bland annat visar upp sin senaste nyhet, doftljus i lerkrus.


Norstedts förlag har släppt en bild på omslaget till inredningsprofilerna Elsa billgren och Sofia Woods kommande bok Sommarhemmet som släpps 22 april 2025.


Granit har lanserat sina vårnyheter för 2025, bland annat nya plädar och badlakan.

Notiser
– Temu har tagit bort 6 miljoner piratkopior från sin sajt.
– Så ska det tidigare succébolaget Desenio undvika konkurs.
– Världens största influencer-bedrägeri har uppdagats, nu stäms betaljätten.
– För första gången i historien: Formex bjuder in till exklusiv trendkväll för allmänheten (tidigare år har den bara varit för bransch/fackfolk).

– TMF, Trä- och Möbelföretagen, storsatsar på en ny kunskapsscen vid 2025 års upplaga av Stockholm Furniture Fair.


Till sist har inredningsbutiken Artilleriet uppdaterat sin grafiska profil och bytt ut den klassiska bruna papperspåsen med tryck som de haft sedan öppning till en ny kantigare modell vilket genast blev en snackis (ett exemplar ligger redan ute till försäljning på Tradera!). De har också postat en ny Journal med inspirerande livsstilsbilder som de gett namnet; New Year Timeless living.

Kommentarer

  • Kristin L skriver:

    Det är något sorgligt ängsligt över att folk säljer och köper papperspåsar från ett exklusivt märke. Då undrar jag helt ärligt vart världen är på väg…

    • Frida Ramstedt skriver:

      Ja, det är intressant att det finns en andrahandsmarknad för det. Blir nyfiken varför man köper en papperspåse för 15 x pengarna. Få aktier som garanterar den utdelningen 😉

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.

    Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.