Annons

Inredningsnyheter v.8/2022

Sista söndagen i februari och dags att summera denna skakiga vecka – med fokus på inredningsnyheter. Det känns en aning apart. Men här kommer en scroll för dig som vill ha koll på den biten, inemellan betydligt viktigare frågor.


Carina Seth Andersson släpper en ny kollektion i samarbete med Arket. Här kan du se en video och hitta samtliga produkter.


Danska Fredericia har lanserat Børge Mogensens ”Spanska stolen” i amerikansk valnöt.


Marbodal vill inspirera till att kombinera trä och färg i köket med ’’Signatur Ekbacken’’ och en vattenbaserad färgkollektion som fått namnet ’’Jordnära’’.


Nordsjö har visat 10 nya kulörer i deras Colour Tester kollektion. Nordsjö har nu totalt 49 kulörer bland deras Colour Tester utbud som innebär att man kan köpa en liten roller istället för en hel provburk för att testmåla.


Gubi hedrar den italienska designern Gabriella Crespi som hade fyllt 100 år iår genom att lansera ’’Bohemian 72 Collection’’ i rotting. Den ursprungliga idén för kollektionen kom för 50 år sedan men har satts i produktion först nu. 


Fritz Hansen har blåst liv i Arne Jacobsens ellipsformade bord Egg™ som lanseras under första halvan av 2022.


I veckan lanserade Ellos Home en kollektion veckade lampskärmar i samarbete med inredningsinfluencern @whatdecoratesmyday.

Notiser

H&M och IKEA stänger sina butiker i Ukraina till vidare för att värna om deras anställda och kundernas säkerhet. 
H&M ägda företaget ARKETs designchef Anna Teurnell har startat ett eget märke vid namn Teurn Studios i syfte att sälja lyxiga basplagg med ’’djärvhet och sälta’’.
Buster + Punch presenterar Skull Collection tillsammans med musikern Travis Barker. Kollektionen består av dörrstopp, en skål, möbelknoppar, en bordslampa, ljushållare, smycken, kläder och en trumnyckel. 



Till sist. Nordiska Köks senaste modell är ett vitpigmenterat kök i ek med rostfri bänkskiva och hängande takhylla som ska ge känslan av ett professionellt restaurangkök och att sitta vid ”chefs table”. Detta är uppfört i en arkitektritad villa vid Norrviken strax utanför Stockholm. Styling Pella Hedeby. Foto: Kristofer Johnsson.

Kommentarer

  • Felicia skriver:

    Herregud. Hur man kan starta ett nytt klädmärke – i lyxsegmentet, utan ett ord om hållbarhetsarbete – under eskalerade klimatkris övergår mitt förstånd.

    • Agata skriver:

      Jag instämmer. ”Lyxsegment” känns bara som ännu ett sätt att färdiga att det pumpas ut ännu mer onödig konsumtion. Också 1000kr för en vit bas t-shirt, det är vad många har som hela sin klädbudget på en månad.

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.

    Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.