Det märks inte bara att det lackar mot jul, utan också att vi går mot ett nytt år att döma av pressreleaserna. Här är en summering av inredningsnyheterna från vecka 46, 2018.
Tapettillverkaren Engblad & Co har lanserat en ny kollektion med namnet Graphic World
Domo design byter namn till Design Of och har samtidigt släppt bilder på våren 2019!
Wästberg är aktuella med ljuskällan Holocen som lanserades i veckan.
Mimou har visat vårnyheterna inför 2019 som bland annat består av en utökad serie keramik med namnet PURE. Kollektionen finns i butik i slutet av april 2019.
Iittala lanserar servisen Teema i en ny färg under våren 2019. Puder lanseras i januari 2019 i sex olika utföranden: kaffemugg, tallrik i tre storlekar, skål samt djup tallrik.
Notiser
– Maria Kingsley från programmet Bygglov inleder samarbete med Caparol
– Filippa K har släppt mugg nr 32 för Rörstrand, med grafiska mönstret Bold.
– Jula öppnar 8 nya varuhus i Sverige
IKEA
skippar Black Friday i år och satsar istället på att uppmärksamma
Den Store Strammedagen (som uppmuntrar till en hållbar livsstil). Dessutom är årets IKEA julbord fullmatat med fler vegetariska alternativ. Hatten av för det!
I en hårt konkurrensutsatt bransch där kopiering och plagiering slår hårt mot originaltillverkarna tar nu Moooi till med en digital knapp som man kan scanna för att kontrollera om lampan är äkta eller inte. Är det här första steget mot digital autenciering, som skapar tryggare köp för konsumenterna? Veckans mest ombloggade och
omdiskuterade lägenhet till salu?
Elsa Billgrens barndomshem. Kolla in våningen
här.
Foto: Georg Jensen, Engbladh, Design of, Wästbergs, Mimou, Iiitala, IKEA, Moooi, Wrede
Kommentarer
Ja det är ju bra att det kommer även en motsåg till Black Friday osv inte minst när handeln först inte nöjde sig med en dag utan först utökades till Black Weekend, lite senare till Black Week och nu i år har det varit kampanjer inför Black Friday…vad blir det nästa gång? Blir ju lite tokigt alltihop.
Kram Anette
Tack, för en fin summering. Kul med poddtips, ska absolut lyssna ?
Villan har varit ute till försäljning en längre tid med helt vanliga bilder. Verkar mer som ett grepp för att få uppmärksamhet än för att bryta trender. Det lyckades de ju iaf med!
Sådana ljusa "blad-fat" är precis likadana som finns att köpa i Thailand. Haft sådana sedan tidigt 90-tal, dock gröna. Men en riktig look-a-like!! Men är ju en trend nu har jag sett, många butiker som tagit in liknande.
De där mäklarbilderna alltså – nej tack. Om man utgår ifrån att de flesta bostäder runt Sthlm fortfarande kommer se ut på samma sätt, alltså vara lika varandra, så är det kanske trevligt med en gäspande katt eller vacker vovve på bilderna, men lekande barn, vilande mammor, rörelse och "stök" för ögat funkar inte för mig. Det blir inte personligt på rätt sätt.
Vad heter möbeln på sista bilden som liknar en säng?