Annons

Alvhem Noir

Idag släpper Alvhem Mäkleri nya bilder på en spektakulär våning stylad av Team Sarah Widman i samarbete med Rum21 och den är fylld med designklassiker och stilmöbler. Att det vankades något annorlunda hade man ju förstått, inte minst eftersom de inblandade också teasat om denna kommande försäljning i sociala medier under en tid. Men nu är dagen D alltså här och när jag fick se pressutskicket och pressbilderna imorse baxnade jag. Hade det blivit något fel på filerna vid överföringen eller var de verkligen fotade så. I mörker? På kvällen? Helt utan belysning? Alvhem själva kallar det ”Deco Noir”. Har de blivit tossiga, eller är det genialt. Vad tycker du. Hiss eller diss? De ”vanliga” mäklarbilderna kommer ut inom kort. 
Foto: Helene Smedberg Bernstone för Avlhem mäkleri

Kategorier:

Kommentarer

  • Anonym skriver:

    Jättevackra bilder. Jag uppskattar verkligen stämningen i dessa. Inte förtar det från tydligheten i bilderna heller, jag ser presis hur lägenheten är upplagd. Bra. Hiss!

  • Stina skriver:

    Nej, jag tycker inte om mörkret. Syftet är väl ändå att sälja in en bostad och då vill iaf jag se ordentligt hur den ser ut, inte massa stylish artyfarty stämningsbilder.

  • Hannah skriver:

    Ha ha jag tänkte samma sak när jag surfade in på blogen idag (har bildfilerna gått sönder) men samtidigt. Coolt! Vill gärna se mer för att kunna avgöra hiss/diss. Som icke-köpare säger jag i alla fall SPÄNNANDE!

  • N. skriver:

    Genialt! Man måste ju gå dit för att se hur den ser ut =)

  • Nina skriver:

    Jag tänker så här.:) Smart marknadsföringstrick för att väcka uppmärksamhet. Och visserligen framhävs t.ex. utsikten fint på mellersta bilden.. Kanske de tänker att marmorpalatset inte är till för gemene man att malas sönder på alla bloggar; utan endast till för hugade spekulanter som tar sig till själva objektet. För visst väcker det intresse; man försöker och försöker uskilja detaljerna… Så dom lyckas ju. Det upprör ju lite grann.:) Men nja, som inredningsnörd vill jag hellre se vad som finns på bilderna. Om inte ordentliga bilder kommer längre fram i alla fall? Vi får hoppas på det…:)

  • Camilla skriver:

    Hm, tudelat. Som "gluttare" gillar jag det, då är man ju bara ute efter inspiration och känsla. MEN hade jag varit köpare hade jag varit sur, då håller jag med Stina att man vill SE objektet (är det värt att åka och kolla på osv). Men visst, smart marknadsföring.

  • Nja, varför inte? Utsikten utanför syns ju tydligt.
    De får extra uppmärksamhet till objektet.
    Men det fungerar förstås bara om det är sånt sug efter lägenheter att spekulanterna går och tittar på allt, för ser hur det ser ut gör man ju inte. Man kan bara ana att det är några rum i fil.

  • Helena Lyth skriver:

    Helt klart hiss på marknadsföringsvärdet. Detta kommer gå jättebra i sociala medier. Diss på den faktiska försäljningen. Om jag hade varit intresserad av objektet och skulle vilja visa upp det för, säg min mor, hade ju hon trott jag gått å blivit spritt språngande galen. Gissar väl, har inte gått in på länken, att det finns mer redovisande bilder nånstans i bildflödet.
    Men – superkul med nya grepp. Det behövs i vår "Följa John" och "look a likes" -värld

  • lina skriver:

    Jag gillar det! Jag tycker ändå att de som är intressant när du ska köpa lägenhet är planlösningen och möjligheterna. Inte den nuvarande ägarens möbler och stora blombuketter, även om det kan vara inspirerande, så är det inte det du får när du köper lägenheten.

  • Robert skriver:

    Lita på din spontana magkänsla Frida! Det är knas. Finner ingen poäng med det överhuvudtaget. Inget framträder till det bättre. "Deco Noir" låter bara som en förskönande omskrivning. Ska man göra något annorlunda så ska där finnas en tydlig poäng, annars faller det platt, vilket jag tycker det gör här.
    Fanns ett program på Kanal 5 för några år sedan som hette "Dating in the dark", som floppade, "Styling in the dark" går samma mörka väg till mötes, tror jag.

  • Jennifer skriver:

    Antar att det såg för sterilt och blankt ut i dagsljus. Marmorgolv får i alla fall mig att tänka på institutionella miljöer. Då kanske det här var att föredra. Hade varit kul att se hur det blivit med "vanlig" ljussättning….

  • Louise skriver:

    Jag tycker hela stylinggrejen har gått för långt. Det blir för genomskinligt att det bara är ett PR-trick och jag är personligen så trött på hela den här bekräftelsehetsen. Hybris i branschen om jag får tycka. Samma namn, samma saker, samma allt. Fina bilder, jadå. Men i fel sammanhang – för min del.

  • Marja skriver:

    Funkar kanske på folk i inredningsbranschen och i viss mån för att skapa intresse. Som vanlig "konsument" håller jag med Louise, genomskinlig PR som börjar bli så sa tröttsamt. Känns som att hela stylingbranchen är inne i nån bubbla som snart brister. Hur långt kan man dra hela stylinggrejen egentligen?

  • Lotta skriver:

    Jag älskar Alvhems sätt att presentera olika boenden i vanliga fall. Men nu har dom gått för långt. Det är SNYGGA BILDER men som köpare vill man kanske se lite mer av verkligheten om man ska bo där. Visserligen försöker man skapa en illusion av hur det är att bo där men jag tycker inte det fungerar.
    Tänk den dag alla bilder på Hemnet ser ut så……..då blir det inte lätt att välja bostad!

  • Helena skriver:

    Tycker det osar desperat marknadsföring, "shit, vad ska vi hitta på som ingen annan gjort? Vi måste ju sticka uuuuut!"
    Visst får de uppmärksamhet, men jag blir bara irriterad, vill ju kunna se lägenheten.

  • Karin Nilsson skriver:

    Oerhört vackra och konstnärliga bilder men som fastighetsmäklare tycker jag att spekulanterna får svårt att se hur lägenheten ser ut. Ett intressant marknadsföringsknep dock men tycker att det har gått för långt! Blev själv irriterad när vi letade lägenhet i Stockholm åt vår dotter. En speciell firma där hade väldigt udda bilder, mycket ointressanta stylade detaljbilder. Tar bort fokus på annat t .ex föreningens ekonomi som kan vara nog så viktigt vid bostadsköp. För mycket yta! Känns som om spekulanterna dumförklaras!

  • Jessica skriver:

    bra marknadsföringsvärde men bilderna säger mig att jag skulle känna mig ensak där. Ensligt och dött. Man hör en knappnål falla…

  • Jessica skriver:

    *ensam 😉

  • Carro skriver:

    hiss!!! Supercoolt!

  • Anna-Maria skriver:

    Tja, som PR är det väl helt okej. Men jag vet inte om jag blir köpsugen…faktum är att jag inte ens vill klicka vidare. Vilket är ovanligt!

  • Jeanette skriver:

    Fina bilder, men hela grejen känns något krystad. Deras affärsidé är väl ändå att sälja bostäder… Känns som att detta är mer riktat till inredare och bloggar och även om jag plöjer dessa så får jag en spooky känsla av bilderna. Att få uppmärksamhet lyckas de dock med, frågan är om det leder till ett högre försäljningspris?

  • Sofia skriver:

    Kul! Man måste ju få testa och utmana, speciellt om man har ett estetiskt yrke.
    Dom som oroar sig över vanliga bilder i dagsljus kan väl bara snällt vänta tills de kommer ut?
    /Sofia

  • Linnéa skriver:

    Jag gillar det, blir mer fokus på själva rummen och bostadens detaljer framhävs snarare än stylingen.

  • BYJOWITHLOVE skriver:

    Jag älskar det! Kort och gott. Man ska ju bo där dygnets alla timmar, hade jag varit på jakt efter lägenhet i området hade jag kastat mig över detta! <3

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.

    Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.