Då var det dags att runda av ännu en vecka med ett knippe aktuella nyheter och inredningssnackisar. Kanske den första sommarlovs- eller semesterveckan för några? Vad passar väl då bättre än att börja med ett lästips. Inredningsgurun Terence Conran har nämligen släppt en ny bok. Och i den finns bland annat bilder plåtade av den svenska inredningsbloggaren, stylisten och fotografen…
… duktiga Daniela Witte! Kolla in fler foton här. Jag ska genast beställa mig ett ex. Verkar onekligen vara en inspirerande och finstämd bok! Daniela deltog också i VIPP’s 75-årsfirande i Köpenhamn…
…som gick av stapeln i veckan. Ett event där bloggare och stylister fick lära sig att göra blomsterarrangemang som placerades i VIPP’s produkter och miljöer. Vad säger man? VIPP är rackarns duktiga på att skapa buzz! Många är de som har bloggat om bilderna som togs den här dagen.
Ett annat företag som försökt sig på en liknande webbsnackis är Rum21 som arrangerat en tävling där de släppt in tre bloggare i ringen för en ”stylingbattle”. Den bloggares bilder som får flest röster (läs: vars bloggläsare generar mest sk ”reinstas”/gratisreklam) till Rum21’s sajt vinner. Hm. Jag som själv bloggar och stylar ibland tycker upplägget känns skitläskigt. Fy sjutton för att ha lagt sin kreativa själ i ett fotojobb och därefter (under flera veckors tid) tvingas se sina följare bedöma en och ”välja” favorit så offentligt. Huvva! Jag skulle bara må dåligt. Men hatten av till Pella, Hanna och Johanna som vågade!
Iittala är aktuella med en tranbärsröd kollektion i höst och meddelar att de breddar sina populära glasserier! Storsäljaren Essence utökas med ett nytt ölglas, helt i enighet med rådande dryckestrend!
IKEA är i ropet även den här veckan, inte bara med nyheten om nya MÅNGSIDIG som tagits fram i samarbete med ett självhjälpsprojekt för kvinnor i Indien – utan också med PR-upplägget ”Supper Club” där de bjudit in en selekterad skara till middagar lagade av en blind kock för att illustrera att deras nya METOD-kök är så användarvänliga att… ja ni fattar. Smart och smaskigt. Jag avrundar med förra veckans mest klickade fritidshus i Stockholms län. Alltså kolla in! Nåt’ att drömma om i hängmattan va?
Foto: Terence Conran, VIPP, kollage RUM21, Iittala, Livethemma.se, Bjurfors
Kommentarer
Alltid lika trevlig läsning! Så trevligt med en summering i veckoslutet:)
Den sista bilden var ju magisk – måste kolla in!
men åh vad kul för Daniella 🙂 ..den boken måste jag absolut införskaffa . / Pernilla
Battlingen känns ju som bloggmobbing. Billigt reklamknep!
Tack för ännu en fin söndagssummering!
Hej förlåt för denna kommentar men jag driver en novellblogg om the fooo så om ni gillar dem borde ni titta in och läsa!
Härlig och inspirerande blogg!!
Jag tycker att kanske inte att battlingen är speciellt mycket billigare än tex alla dessa budade korgar som får så mycket uppmärksamhet på instagram osv, helt utan källkritik. Det känns iaf som att det är lite win-win för det som deltar och rum21.
Jag tycker också röstningen känns fel för om jag gillar en känns det juh som jag dissar ner de andra två så därför röstar inte alls och ogillar Rum21!!
Hej Frida, TACK för din söndagssummering, alltid lika roligt och inget jag vill missa. Önskar Dig en skön midsommar! Kram Ninni.
hej tänkte bara tipsa om att jag just nu har en tävling i samarbete med onlinedesign.se där man kan vinna massa snygga inredningsprylar som jag tror du skulle gilla så ta dig en titt:)
https://www.domkallarmighannes.com/2014/06/tavling-presentkort-pa-250-kr-fran.html
Jag tycker många företag urvattnar sociala medier när de ska ge sig "in i leken". De tänker bara på vad de själva och bloggarna kan få ut och de skiter i läsarnas upplevelse. Vad vinner följarna på att ta ställning i tramset? Bloggarna bloggar om ViPP och rum 21s events men läsarna skiter ju i det. Jätteinspirerande att se blomsterarr i ViPPs grytor?! Not. Bloggarna har ju typ bara ställt in Ton i sina egna kök? Ska folk rösta på vem som har finast hem?! Är det kunderna som röstar eller de som ändå inte ha råd att köpa Ton? Näää. Bara att kolla på hur få som engagerar sig. Snark-reklam!!
Tack så jätte mycket, Frida!! Önskar dig en riktigt fin midsommar.