Alltså, det här var en newsflash jag missat mitt i mässkarusellen. Design House Stockholm ingår ”hemligt” samarbete med Hemtex (!). Kollektionen lanseras lagom till jul. Pressreleasen kom ut samma dag som branschen drunknade i Formexfloden. Nedan ser du några av produkterna. Hm? Så mycket för Hemtex nya paroll och påkostade Åkestam-Holst kampanj ”bara mjuka varor” och så mycket för Design House Stockholms logik? Jag menar. Vad gör det här för deras varumärke? DHS har ju inga ”egna” formgivare, så varför detta. Det är ju bara de randiga textilierna och Håårds stjärnljusstakar som har igenkänningsfaktor. Resten kunde ju lika gärna vara frifräsare. Jag älskar visserligen Nina Jobs adventsljusstake, men begriper inte samarbetskonceptet. Känns som att Hemtex har mest att hämta av det här va?
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Det här huset av Tham Videgård ligger ute till salu på Domherrevägen 22, på Ekerö utanför Stockholm. Kolla in Villa G nominerad till Guldstolen 2021 för bästa inredning. Hör inte till de vanliga objekten om man säger så. Foto: lånade från @houseg_360
Jag hade egentligen laddat för att berätta en glad nyhet idag, men måste bara få ur mig detta först. Eftersom det här blogginlägget blåste upp till storm med efterföljande artiklar i Resumé, DN, Expressen och Nyheter 24. Jag är verkligen inget bra influencerämne, för jag klarar inte av drev. Så jag skriver samma sak här […]
Inlägget är reklam för Tidstrands Yllefabriker Idag ska vi få lära oss mer om den svenska textilskatten Tidstrand, som äntligen är tillbaka i produktion! Redan år 1896 började Tidstrands Yllefabriker att skapa vackert mönstrade filtar som förenade traditionellt hantverk med modern design. Företaget grundades i Dalarna av den unge entreprenören Axel Ludvig Tidstrand som under […]
Trendenser.se drivs av Frida Ramstedt och är en av Nordens största ämnesbloggar om inredning och design. Bloggen uppdateras dagligen med inspiration, nyheter och trender för livet i hemmet.
Copyright 2024 Trendenser AB, All Rights Reserved
Kommentarer
Håller helt med i det resonemanget, och jag blir inte ens värst imponerad av någon produkt på stört.
Jag gillar moln-täcket! 🙂
Hemtex är desperata, och Designhouse vill få fler distributörer, så långt förstår jag dealen. Men frågan är om inte båda är förlorare. DHS exploaterar sönder sitt varumärke genom att satsa på "allt för alla" istället för att fortsätta att vara lite exklusiv. Hemtex behöver desperat en egen profil och nish, men är det här verkligen rätt väg??? Nej jag är inte imponerad heller.
glömde att skriva in vem jag är.
WHAT!!! Nu bevisar de ju bara att deras egen inköpta frilansform är överprisad.
Vill ge dig ett stort plus för att du sticker ut hakan och har en åsikt om de nyheter du presenterar – och inte bara förmedlar den text vidare som förmedlas i pressutskicken. 🙂
Kan bara hålla med samtliga ovan.
ser oerhört lovande och jag väntar med spänning 😉
ha en skön torsdag
jaa, så fint! ser väldigt mycket fram emot att se resultatet live!
….. postade lite förhastat där 😉
Som sagt så gillar jag resultatet och ser fram emot att se det, MEn jag förstår dina tankar och åsikter och håller med dig…
Och som Malin skriver; Bra att du sticker ut hakan.
Jo håller med dig, kanske vill SDH nå ut till en bredare målgrupp? Men jag tror inte att de är de stora vinnarna, tvärtom!
Men visst sjönk känslan en aningen nu för DHS saker..hmm.. inte vill jag handla dem på Hemtex..
Nej detta var nog inte direkt genomtänkt..helt fel väg att gå speciellt för Designhouse…tråkigt!
Undrar vad priserna kommer ligga på?
Jag tycker ändå att det ät ett smart drag av Hemtex, det är nog ett sista försök att rädda sig. Synd det inte går göra en tiogruppen designar SAAB;)
Lite som att översätta modebranschen till inredningsbranschen helt enkelt. Ja se på H&M/Versace/Viktor&Rolf/Jimmy Choo, Target/Missoni osv… Och vad har DHS att vinna?…kanske att få upp ögonen för varumärket hos Hemtexkunden, en kund som vanligtvis kanske inte handlar hos/eller känner till DHS.
Lite som att översätta modebranschen till inredningsbranschen helt enkelt. Ja se på H&M/Versace/Viktor&Rolf/Jimmy Choo, Target/Missoni osv… Och vad har DHS att vinna?…kanske att få upp ögonen för varumärket hos Hemtexkunden, en kund som vanligtvis kanske inte handlar hos/eller känner till DHS.