En av de absolut vanligaste frågorna jag får om bloggandet är: ”Hur gör du för att hinna allt?”. Jag vet inte vad jag ska svara på det. Jag har ju inte fler timmar på mitt dygn än någon annan. Att jag har tid för både heltidsjobb och blogg och sidoprojekt handlar nog snarare om vad jag inte gör, däremellan. Jag måste helt enkelt tacka nej till vissa saker, för att kunna tacka ja till annat. Som att inte vara ledig på en söndag, för att kunna flytta in på mitt nya kontor. Till exempel. Jag läste någonstans att Ingvar Kamprad brukar dela in sin tid i tiominutersenheter. Själv delar jag upp dagarna i 30-minuterspass. Otroligt effektivt. Till min hjälp har jag det här fina timglaset från Italienska Seletti, som också har fått följa med i flytten till mitt nya skrivbord som jag har installerat mig vid idag. Jag har nämligen fått tag på en alldeles fantastisk kontorslokal mitt i Viktoriapassagen, i centrala Göteborg. Vad jag ska göra här kan jag berätta mer om alldeles snart.
Foto: Frida Berglund, Trendenser.se
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Kommentarer
Spännande med nytt kontor och nya projekt 🙂 Lycka till!
Finally! Som jag undrat… (true story) Kram! PS übersnygga pics. DS
Underbart att se att du kommit på plats! Riktigt kul med ditt nya! / H
Åh vad härligt med ett alldeles eget kontor. Spännande att få se vad du hittar på den här gången. Det gäller verkligen att prioritera och planera för att hinna med. Vet hur det är. Du inspirerar!
Så kul! Det ser underbart fint ut.
Kram Johanna
Hvor er timeglasset fra? Det var utrolig fint.
Grattis! Det skall bli spännande att höra vad som är på gång!
Förstår inte heller hur du gör, men är glad att du hinner så att vi får ta del av din inspiration. 🙂
Så fint! Eget kontor är guld värt.
Det är så lätt att låta tiden rinna iväg på småsaker, precis som pengar. Då hinner man inte eller har inte råd.
Alltid kul att ta del av allt du hinner med på ett så galant sätt. Spännande.
Kram
Låter spännande!
Prioritering och planering är a och o. Jag gissar också att du arbetar ganska hårt – så du är verkligen värd all framgång för det arbete du gör!
Jag är såå imponerad av dig! Ska bli spännande att se vad du har på gång den här gången.
Nej, jag förstår ändå inte hur du hinner med allt oavsett om du delar in i 10 eller 30 minuter. Jag hade aldrig orkat med det tempot hur roligt det än är. Men det skiljer ju några år på oss också! 🙂
Hur som så tycker jag du är jätteduktig och dina inlägg är alltid roliga att läsa, du inspirerar verkligen!!! Och imponerar!
Lycka till med det nya!
Det ser fantastisk fint ut Frida!
Tack, ni får hålla utkik framöver då kommer jag visa och berätta lite mer.
Marianne:
Timglaset kommer från Seletti. Jag köpte mitt på Illums Bolighus i Stockholm tidigare i våras. Tror dock att jag nöp det sista svarta som fanns (de har även en vit variant). Men kolla med personalen, de kan säkert ta in fler!
ha en fin morgondag!
Spännande! Heja!
Åh så spännande och vad roligt med ett eget kontor!
Hvor er det flot!
God idé med et timeglas til at planlægge arbejde. Jeg tror jeg vil købe et!
Jättefina skrivbordslampor. Varifrån kommer dem?
Vad spännande, grattis till ett kontor på ett så bra ställe! Ska bli kul att höra mer om vad du har på G.
Lamporna är väl från IKEA? Annars finns liknande där i alla fall… :o)
Vart har du fått tag i den oranga "mappen"? Jätte fint ser det ut att vara.