Jag fick precis en pressrelease från Cison som handlar om att Edet startar en designshop på sin webb där de erbjuder 25% rabatt på ett utvalt sortiment av designprodukter från bla. Stelton, Eva Solo, Menu och Dualit om du knappar in en kod från deras förpackningar. Jag har vetat detta länge, men inte fått säga något, eftersom vi jobbar med dem som kund. Lite extra kul är det ju faktiskt nu när det är officiellt eftersom det är mina kollegor på jobbet, reklambyrån Valentin&Byhr, som har gjort Edets senaste kampanj – inklusive en helt ny reklamfilm för "Mer av det mjuka" som rullar ut i dagarna. Jag försöker verkligen hålla isär jobbet och bloggen, men nu är jag så nyfiken att jag inte kan låta bli att fråga. Vad tycker ni, helt ärligt?
Nedan kan ni se en förhandstitt på reklamfilmen som kommer att visas i TV från och med mellandagarna. Att gå på toaletten är ju en "never ending story" för alla levande människor, men det är inte alla som tilltalas av de "ulliga och gulliga djur" som traditionellt används för att kommunicera toalettpappers egenskaper idag. Har man lagt ner mycket pengar på att renovera ett riktigt snygg badrum vill man ju ha ett riktigt bra papper också, utan barnsliga mönster. Tanken med det här koncepet är också att ta ett kliv långt bort från det klassiska reklamfilmerna för toalettpapper och visa att det finns "mer av det mjuka" på rullen, på ett lite tuffare sätt. Och mer spännande på designtemat är att vänta…
Och här kan du läsa mer och se alla filmer, inklusive en "directors cut".
Läs mer om Trendensers Personuppgiftspolicy och Cookiepolicy.
Kommentarer till denna artikel publiceras direkt utan föregående granskning eller annan åtgärd av Trendenser AB. Det innebär att den som kommenterar själv ansvarar för innehållet i kommentaren. Vi uppmanar dig att använda vänlig ton, ett civiliserat språk, uppföra dig väl och följa tillämpliga lagar.
Kommentarer
Kul film, lite gullig den också på sitt sätt.
Vilken bra låt ni valt. Den fastnar på hjärnan.
Såg filmen på resumé och det är helt ärligt att det känns som ett nytt sätt att lyfta produkterna. När det gäller shoppen så är det också ett snyggt sätt att koppla till produkten. Sedan hör jag dock till dem som aldrig orkar samla koder men det finns det förhoppningsvis många andra som gör. Det sistnämnda och att det blir en konstig mix av premium och ändå inte med designprodukter som man får rabatt på mha koder är min enda kritik. Men jag är ganska gnällig av mig 😉 och jag har inget annat förslag heller.
Jag ska klicka på filmen nu, men jag måste bara säga min omedelbara reaktion. När jag fick pressmeddelandet och alla bilderna från toaletten, laddade jag ner bilderna genast och tänkte ha dem i inlägget, för jag tyckte de var så roliga.
Den var jättebra!
Hehe, jag tycker filmen är rolig! Vet inte om min kommentar ramlade bort, eller om det är blogg.se som segar lite, men när jag fick pressmeddelandet om det här och såg toalettbilderna laddade jag genast ner dem och tänkte använda i ett inlägg om det. men nu behöver jag inte det, för nu har Du redan gjort det.
Det där med "Never ending story" är smart. Det är ju en sådan produkt man skulle vilja komma på själv, något som löser problem för eviga "tillstånd". 🙂
Jag missade att skriva att jag tycker att designprodukterna bidrar till Edets premiumkänsla. Men sedan så tycker jag det ändå blir en konstig mix med rabatter. Det är dock bättre med rabatt än samla och få gratis för det hade ju blivit fel. Och det är definitivt ett bra grepp för att göra något mer av en produkt som det gissningsvis är svårt att skapa engagemang kring. Så, lite mindre gnälligt 😉
Vilken rolig idé med designshopen, jag vill ju ha en Dualitrost så det måste jag kolla närmare på.
Blogg registrerar inte mina kommentarer! Vill bara säga att idén med webbshopen är jättebra för oss som vill ha någon av de där grejerna. Då kan man ju lika gärna handöa dem där. Jag ska köpa en Dualit!
Kul film 🙂
god natt 😀
Är jag den enda i hela sverige som inte kan lägga in en youtube film på min blogg eller, 🙁
Sweet dreams!
haha kul film 😛
skön blogg!
ha det bra!
Jag gillade filmen. Inte så tråkig som andra toapappersreklamfilmer brukar vara. Nytänkande och kul!
Kram Annette
Jag gillade idén med filmen men tycker att man kunde ha dragit ner tempot lite, kanske inte haft med lika många olika "figurer". Det gick lite fort nu.
Jag gillar filmen jättemycket, men tycker inte riktigt om den softade reklamrösten på slutet. Den tar bort humorn i filmen, på nåt sätt. Webshopen var fin, jag tycker nog att det är okej att be folk spara en enda streckkod, men priserna är kanske lite höga? Om man googlar på grejerna så hittar man butiker där flera av sakerna finns till lägre pris. Då känns det kanske inte så motiverat att anstränga sig med streckkod? Men shopen var snygg, sakerna är snygga, och vad vet jag? 🙂 Slutgnällt, för jag tycker i grund och botten att Edet har fått en jättesnygg uppfräschning!
Reklamfilmen var mitt i prick tycker jag. Låten passar väldigt bra för det är ju faktiskt a never ending story. Alla typer av människor går på toaletten och det fick man också fram bra i filmen (och tjejer går ju alltid två och två 🙂 ). Många människor passar på att göra andra saker samtidigt, läsa etc, vilket man också visade. Den skiljer sig verkligen från klassiska toapappersreklamer på ett bra sätt. Var lite skeptisk innan jag skulle se filmen för trodde inte man kunde göra den typen av reklam utan att det skulle bli tacky (eller äckligt för den sakens skull) men det var den absolut inte. Tror många kommer nynna på låten när de går förbi hyllan med toapapper i butiken framöver 🙂
Vilken SNYGG film och vad befriande att slippa alla lammungar som bräkar och skuttar på ängar och somnar på en toarulle i slutet! Hoppas bara ni tänkt på att alla som är designintresserade och känner till de där märkena i shopen också vet vad de kostar, så det hjälper inte att lägga på någon hundring för att 25%-rabatten ska hämta hem sig.
Jag gillar filmen! Kul! Mycket, mycket bättre än exempelvis lilla lammet i Lambi. Bra jobbat!
Wow jag tyckte att de flesta produkter var skitfina, jag vill ha alla! Filmen har jag inte hunnit att titta in på ännu!
Gillar filmen och tycker den är rolig men jag skulle gärna sett lite fler märken i designshopen.
Njaaaa, det var ju ett bra försök men jag tycker att det känns lite desperat av edet att försöka stretcha varumärket till en designshop. Vill jag köpa en brödrost så lär jag sannolikt inte göra det via en toapappers-sajt (jag veeet att dom har hushållspapper också med för mig är edet = toapapper framförallt)
Men filmen var väldigt bra måste jag säga!
varför har du inte sagt ngn vinnare i himla-tävlingen än?
Det här med rabatt är ju bara bluff.. Priserna i deras shop är ju 30% dyrare än vad andra affärer säljer för, så deras s.k. rabatt tar ju bara ner priset till en normal nivå igen. DÅLIGT!
Ett exempel, jämför denna:
https://www.bagarenochkocken.se/shop/?ref=prisjakt&artnr=.590003
..med denna:
https://edet.brandstore.net/Product/Product3.aspx?id=10303&menuid=887&path=887
Hej hej Frida
Kul att edet vill ha en lite tuffare profil och rak på sak. Tyckte idén med toabesöket är kul.Det är rakt på sak och känns ärligt – spontant känner jag mig lite ovan vid att följa med folk in på toa – det känns väldigt privat.
Kul film!
Skulle vara roligt att se något du har varit med och gjort Frida.
Måste dock säga att jag hellre köper designprodukter i andra butiker, som har det som inriktning, så köper jag toapapper av Edet. 🙂
Skulle verkligen behöva hanla lite såna grejer till lägenheten ..
Jag tänker mest på alla coola dojjor. Skön stil på benen. Aj like!
Bra koncept och rolig film. Tyckte dock att den klyschiga rösten i slutet drog ner filmen lite grann.
Dock är det inte helt självklart hur man ska koppla never ending och mer av det mjuka med design. Man hade kanske tänkt sig att pappret är designat och lite snyggare – på så sätt hade man fått en koppling till att sälja designvaror. Men det kanske bara är jag som tänker på sådant…
Ang webbshopen, är priserna på shoppen inkl de 25% i rabatt, det framgår inte riktigt? Önskade också att ni skrev ut varumärkena på produkterna, så att man vet var de kommer från (för poängen är ju ändå att det är designprodukter).
Ang min kommentar ovan om namnet på varumärkena; jag tittade bara på förstasidan och tryckte mig runt på rutorna, inte i själva webbshoppen (där namnen står med)…
Hej, du har så bra kolla när det gäller heminredning! Så jag har en fråga till dig som jag undrar om du kan hjälpa mig med.. Kanske skriva ett inlägg eller så om det. Jag funderar på att göra om i mitt rum och skulle vilja ha en pälsfilt.. Men jag vill bara ha päls på ena sidan (självklart vill jag ha en i fusk). Har inte hittat någon som jag vill ha. Undrar om du kanske vet några som har en sådan till ett rätt behagligt pris? Tack på förhand
Hej! Vill du ha gratismat? Bli då medlem på länken nedan, du kan samla poäng som du sedan byter ut mot presentkort på exempelvis Willys, Ica, Lidl…
Du behöver ju inte köpa mat för pengarna, tänk på allt annat som finns i dessa butiker, Tidningar, godis, chips, Dricka etc. Allt du finner i dessa matbutiker kan du ju köpa med dina presentkort : )
signup&memberIDX=18317″ rel=”nofollow”>https://www.free-food.se/default.asp?Action=memberssignup&memberIDX=18317
jag tycker att reklamen är en av dom bästa som går på tv just nu (och d säger jag inte bara för att jag är med i reklamen utan jag menar det)
vem vill torka sig med ett lamm?? :S
Jag tycker att de är en riktigt bra reklam när man får se en massa olika sorters människor gå på toaletten. sen höjer ju låten betyget ett snäpp också.. den passar så sjukt bra in till resten.
Riktigt skön låt.. får hoppas att det kommer ut en längre version av den senare
Någon som vet var den vackra turkosa rostapeten i reklamen kommer ifrån? Tycker reklamen är kanon….snygg och nyskapande!
Jätte bra webbsida..väldigt informativt.Tack och kolla här också<A HREF="https://www.greencheck.se/" TARGET="_blank">Jämför priser</A>