Annons

Succé för IKEA:s drömkökskampanj

Har du sett IKEA’s reklamfilm på nätet? Den som lanserades i samband med deras drömkökskampanj september? En minst sagt snygg webbanimering som reklambyrån Forsman & Bodenfors har gjort på uppdrag av IKEA. Mathias Appelblad som är webbkreatör på Forsman & Bodenfors berättar för tidningen Resumé att de har producerat mycket reklam för internet men att ingen kampanj har fått lika stort genomslag som IKEA:s drömkök på så kort tid. Ikea fick tydligen över 260 000 besök på sajten på nio dagar! Helt otroligt. Tydligen är det också överranskande många besökare som kommer från tasteline.com. Inte så konstigt kanske med tanke på att det förmodligen är exakt rätt målgrupp för deras kökskampanj. Vad som är desto mer anmärkningsvärt är att IKEA fortfarande har "sommar" på sin huvudhemsida. Är det inte november snart?

Har du inte sett filmen rekommenderar jag att du gör det idag, den hittar du här.

Kommentarer

  • Linda skriver:

    Jag har läst att IKEA har problem med sin hemsida, att det är därför det är sommar där. Hoppas de får ordning på det snart! 🙂

  • Linda H skriver:

    Ha ha jag har också sett det och läst diskussionerna om den vanliga hemsidan, visst är det knepigt ändå. Kan man fyra av en sån avancerad kampanj med ett sådant succéresultat borde man väl klara av att uppdatera standardhemsidan också 😉

  • My skriver:

    Jag har bland annat följt S:s bevakning av det hela på: http://ventil.privat.eksjo.com

    Intressant minst sagt 🙂

    Men sommar fortfarande? Der är ju n o v e m b e r? Mamma mia?

  • Camilla skriver:

    Ahh.. den var ju riktigt najs 😀 Kul idé!

  • Louise skriver:

    Jag mailade faktiskt dem angående att det fortfarande finns en sommar-flik på hemsida – jag vill se julsaker! och de hade något problem.

  • Lämna ett svar

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *