Tävla och vinn presentkort på Soffadirekt.se värde 3000 kr

Den här veckan har en läsare chans att vinna ett presentkort på 3000 kr hos SoffaDirekt.se som har ett stort utbud av soffor, fåtöljer, sängar, mattor, kuddar, utemöbler och annat som kan behövas till hemmet nu när vi går mot höst och vill boa in oss inomhus. Allt du behöver göra för att delta är att svara på följande frågor i kommentarsfältet nedan. Du har som vanligt sju dagar på dig. Lycka till!
 
1) SoffaDirekt har utöver sin e-handel även ett flertal butiker. Vad är unikt med dessa?

2) Hur tycker du att SoffaDirekt kan förbättra sitt butikskoncept?

 

Tävlingen är nu avslutad och Soffadirekt har utsett sin vinnare. Stort grattis till Anna som svarade 2015-09-22 @ 12:55:36 

Tävlingen pågår t o m. den 2015-09-28 kl 10.00 En vinnare utses av en jury från Soffadirekt.se, desss beslut kan ej överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren. Trendenser ansvarar ej för borttagning av kommentarer i efterhand. Vill du tävla anonymt, använd ett alias men glöm ej fylla i en mailadress som kan identifiera dig.

Kommentarer
Postat av: Malin

1. De är obemannade
2. Butikerna behöver öppna i fler städer så att fler människor kan prova sofforna. Jag skulle dock se över företagets social mediastrategi. Idag finns det bara annonser på sidan, som uppdateras alldeles för sällan. Man behöver bygga en plan för sina inlägg och göra showroomen eventbaserade - bjuda på mingelfest i showroomen, fredagsmys, forbollskväll etc. Handlar om att skapa en känsla för möblerna. Det tror jag hade gjort stor effekt.

2015-09-21 @ 10:21:03
Postat av: Malin Björling

hej hopp, det unika med företaget är att deras "butiker" eller showrooms är obemannade och man kommer in i dessa med ett sms.
Kan förbättras genom att sprida event och happenings via sociala medier tex - Välkommen på vernissage av N.N konst och provsitt våra nya soffor.

Postat av: Erika l

Alla soffor tillverkas i egen fabrik, vilket gör att dom kan sälja soffor (till en bråkdel av marknadens ordinarie priser) direkt hem till dej!

Jag tycker konceptet verkar helt okej, i dagsläget inget jag skulle velat ändra på i alla fall :)

2015-09-21 @ 10:21:57
Postat av: Malin Björling

vad roligt det ser ut att jag och ovanstående Malin skrivit samtidigt och med samma förslag typ (fast hennes förslag var snyggare formulerat)

2015-09-21 @ 10:23:10
URL: http://almhill.wordpress.com
Postat av: Brysselkakan

1. Det unika med eras butiker är att de är öppna dygnet runt och obemannade. Smart!
2. Konceptet verkar bra, kanske fler butiker? Men en sak jag saknar för det kompletta vardagsrummet är golvlampor! Inte lampor över lag utan just golvlampor!

2015-09-21 @ 10:44:13
URL: http://www.brysselkakan.wordpress.com
Postat av: Gunilla Egelstad

1 Öppna dygnet runt och obemannade!
2 Bra koncept! Kanske mer reklam så att fler tar efter!

2015-09-21 @ 11:37:50
Postat av: Monkan

1. De är obemannade och har öppet dygnet runt.
2. Kanske skulle de fysiska butiken kunna ha lite event med mingel och personal som man kan fråga.

2015-09-21 @ 11:40:12
Postat av: Linnea

Jag var ju tvungen att googla då jag aldrig har hört talas om SoffaDirekt förut, men det visade ju sig att dom hade obemannade butiker. Hur coolt eller?

Eftersom jag inte ens har hört talas om dom trots att dom har något så unikt så borde dom kanske borde göra sig hörda och sedda lite mer genom reklam osv. Ett sätt att få lite mer uppmärksamhet tror jag skulle vara att inreda sina showrooms lite mer för att ge en lite varmare goare känsla. Tyckte inte det såg så välkomnande ut på bilderna men har ändå redan bokat sambon i eftermiddag för att åka och kika ;)

2015-09-21 @ 11:44:39
Postat av: Amanda Bach

1. De är obemande. De har showroom, så att man kan se deras möbler och sedan köpa det på internet.

2. Ha något event, det lockar många människor.

2015-09-21 @ 11:58:34
Postat av: Gunilla . B

1 , Butikerna är obemannade och har öppet dygnet runt
2 , Reklam - är A och O, - och speciella erbjudanden som lockar och drar kunder. Kanske ett nummer för sms -frågor - ang. sortimentet , någon att fråga direkt !

2015-09-21 @ 12:32:26
Postat av: Eva

1. Butikerna är obemannade och öppna dygnet runt.
2. Se till att synas, kanske ge bort lite möbler till något av alla inredningsprogram.

2015-09-21 @ 12:45:49
Postat av: Anna W.

1) SoffaDirekt är Sveriges enda obemannade butikskedja. Butikerna har öppet dygnet runt hela året om.
2) Deras showrooms behöver öppna i fler städer! Kanske har några pop up stores runt om Sverige?

2015-09-21 @ 12:47:33
Postat av: Annica

1. öppna dygnet runt och obemannade. :D
2. Kanske ha mer reklam så folk hittar till dem. För min mamma visste inte ens om denna butik. såklart fler butiker! :D

2015-09-21 @ 13:04:08
URL: http://anniicanilsson.blogg.se
Postat av: Hilda Andersson

1) De har tydligen obemannade showrooms som är något jag personligen aldrig upplevt. Bor man i en liten stad missar man mycket.
2) Jag kan inte säga mycket om deras showrooms då jag inte sett dom men kanske att de bör jobba mer på marknadsföring som många nämnt eftersom jag aldrig har hört om dem. Sedan tycker jag att de borde kolla över deras hemsida, den känns väldigt plåttrig och billig, kanske prova en renare design. Sen kanske dom kan lägga in ett ytterligare filtreringssystem där man kan leta möbler efter färg, material etc.

2015-09-21 @ 13:09:25
URL: http://hildateolinda.blogg.se
Postat av: Frida Käld

1. obemannade och har öppet dygnet runt.

2. Mer marknadsföring (som denna roliga tävling här hos trendenser) och fler fysiska butiker.

2015-09-21 @ 13:17:30
URL: http://Http://fridahelaveckan.blogg.se
Postat av: Karin DO

1. De har obemannade butiker, tillgängliga dygnet runt, varje dag, hela året om.
2. Om butiken nu är öppen dygnet runt så kanske ett morgon-event när man är på väg till jobbet. God frukost och morgontidning i soffan - najs!! Vad gäller sortimentet ser jag gärna runda fotpallar i rätt höjd så att de även kan använda som "sideboard".

2015-09-21 @ 13:19:16
Postat av: My Thulin

1. Det unika med eras butiker är att de är öppna dygnet runt och obemannade. Känns verkligen i tiden!
2.Men finns där hjälp att få om man har frågor?
Har inte hört om dem innan så lite event kanske så att ryktet hade spridits !

2015-09-21 @ 13:21:02
URL: http://mythulin.blogg.se
Postat av: Jennifer Isaksson

1. Dom har obemannade butiker eller så kallade showrooms som är öppna dygnet runt, alla dagar om året!

2. Mer reklam så att fler hör talas om dom! Fler butiker så att vi längst uppe i norr också får en chans att provsitta, känna och klämma!

2015-09-21 @ 13:30:24
Postat av: Maria Bern

1: De är obemannade och öppna dygnet runt. 2: lämna rabatt om man som köpare lämnar omdöme. Bästa reklamen är mun till mun!

2015-09-21 @ 13:48:08
Postat av: Frida

1. De är obemannade och öppna dygnet runt alla dagar om året!
2. Jag hade aldrig hört talas om detta företag innan, så mitt tips- att synas. Det är otroligt lätt att tycka om företaget och konceptet.

2015-09-21 @ 13:52:59
Postat av: Ella

1. Det unika är att de är obemannade och öppna 24/7

2. Jag tycker de ska se över sin hemsida.
Deras färgval (det gula) ger associationer till en lågpris kedja med ifrågasättande kvalite på sin varor. Det är rörigt och mycket information på en sida.
När jag först gick in på sidan så drar jag mig för att fortsätta titta då siten utstrålar låg kvalité och massproduktion. Läser jag på om konceptet, vilket jag nu gjorde eftersom jag är med och tävlar, så ökar mitt intresse och detta är verkligen något för mig.

Med en stilrenare och mer exklusiv känsla presenterad via hemsidan tror jag ni når fler kunder

2015-09-21 @ 13:53:08
Postat av: Emma

1.Butikerna är obemannade och öppna dygnet runt dvs man kan komma och provsitta soffan när man vill.

2.Jag har först och främst aldrig hört om företaget även om jag bor i Gbg som har en butik. Tycker man kan göra mer reklam, kanske ta hjälp av en känd inredare som Frida :) för att öka förtroendet och känslan av kvalitet. Få lite hjälp med profileringen av företaget. Ser lite billigt/dålig kvalitet ut idag.
Lycka till!!

2015-09-21 @ 14:03:37
Postat av: ida funeland

1. Butikerna är unika eftersom att de är obemannade.

2. Det som jag tycker soffadirekt borde utveckla är främst sin marknadsföring. De bör lägga mer resurser till att marknadsföra sig själva genom bl a sociala medier som instagram/facebook eller att ordna ett event där man personligen kan testprova de "populärasre" sofforna.

2015-09-21 @ 14:11:17
Postat av: Jerker

1. Butikerna är obemannade och öppnad dygnet runt.

2. Trots att ni har funnits några år, så har jag aldrig hört talas om företaget och konceptet. Alltså behövs betydligt bättre marknadsföring så att folk vet om att ni finns, i synnerhet där ni har butiker så att man kan testa era möbler.

2015-09-21 @ 14:17:41
Postat av: Sara Stalén

1) Butikerna är obemannade och har öppet dygnet runt

⭐️Använd er av populära Inrednings-Instagram. Det visar inte bara soffan utan även helheten i ett exempelvis vardagsrum.
⭐️Tävlingar som denna och liknande.
⭐️Matcha med snygga kuddar/plädar - det gör sådan skillnad.
⭐️ Lätt att göra rent? Förslag på rengöring så att den håller sig ren och fin för barnfamiljer.
/Sara

2015-09-21 @ 14:18:39
Postat av: Rasmus

1. Butikerna är obemannade och öppna dygnet runt!

2. Satsa på mer marknadsföring via sociala medier. Tror att det når fram till flest, och genom att få fram detta med butikerna tror jag många hade valt att handla på Soffadirekt framför många av deras konkurrenter. En soffa vill man ju gärna känna lite på innan man handlar. Ett jättebra koncept som det är men ryktet om butikerna behöver spridas! :)
+ kanske ha någon på plats någon gång då och då så folk kan komma och fråga och få info

2015-09-21 @ 14:39:19
Postat av: Annika Andersson

1. Butikerna är obemannade och har öppet dygnet runt.

2. Jag har faktiskt aldrig hört talas om Soffadirekt tidigare. Så mer marknadsföring och mer fysiska butiker!

2015-09-21 @ 14:46:56
URL: http://birdhouseinliatorp.blogspot.se/
Postat av: Rasmus

1. De har obemannade butiker som är öppna dygnet runt!

2. Satsa mer på marknadsföring, tycker konceptet är bra som det är, och tror att många hade valt Soffadirekt framför många av deras konkurrenter bara man hade vetat att dom fanns och hade dessa butiker. Sen tror jag det kanske hade varit bra att ha någon på plats lite då och då, så att folk kan passa på att fråga när dom är där och kikar.

2015-09-21 @ 14:51:37
Postat av: Nadja

1. Det som är unikt med butikerna är att de är helt obemannade och att man enkelt med sin mobil kan få komma in och testa soffor och sängar när som helst under dygnet! Superbra!

2. Själv har jag inte sett så mycket om soffadirekt.se så de skulle behöva en boost i marknadsföringen. Kanske kan de ha speciella dagar i butikerna eller mer aktiva inom sociala medier för att sprida vetskap om det coola konceptet de har!

2015-09-21 @ 14:53:32
Postat av: Caroline

Butikerna är obemannade.

Jag skulle personligen inte köpa en soffa via webbplatsen för jag tycker det ser alldeles för billigt ut. Det är liksom Netto-feeling. Det är gult och ingen lyx och nästan inga miljöbilder. Jag blir inte inspirerad. Jag tror man skulle vinna mer på att förmedla känslan av att sitta gött till bra pris snarare än att göra ett kap.

2015-09-21 @ 15:11:08
Postat av: Hilma

Det unika är att de har obemannade butiker som är öppna 24 h om dygnet

Jag tänker att man kan utveckla onlinebutiken genom att skapa/köpa in ett verktyg som tillåter kunden att se soffan i sin egen hemmiljö. I verktyget ska köparen kunna pilla in mått, andra möbler osv i rummet och verktyget kan sen ge förslag på vilka soffor som skulle kunna passa (med tanke på svängrum bl.a.) Då uttökas konceptet till att vara en möbelaffär som är tillgänglig dygnet runt till att också kunna erbjuda inredningshjälp dygnet runt.

2015-09-21 @ 16:55:06
Postat av: B

!. SoffaDirekt är Sveriges enda obemannade butikskedja. Butikerna har öppet dygnet runt hela året om.

2. Butikskonceptet kan förbättras genom en marknadsföringskupp till att börja med. Men(!) första steget är ju redan taget eftersom bästa inredningsbloggaren inbjuder till tävling så jag ser att målet är på god väg att nås. Utöver lite marknadsföring/PR är det fritt fram att bjuda in till fina kampanjer!

2015-09-21 @ 17:15:46
Postat av: Göteborgsmamman

Fin blogg!
Kika gärna in på min för lite feel-good känsla :)
Kram

2015-09-21 @ 17:47:20
URL: http://nouw.com/goteborgsmamman
Postat av: Victor

1. De är obemannade, vilket är smart men då får ni också 2. Göra lokalerna mer personliga, man köper inte något så personligt som en soffa utan att få inspiration.

2015-09-21 @ 17:52:33
Postat av: Frida Svahn

1)
Butikerna är obemannade och öppet dygnet runt!

2)
Fler fysiska butiker
Förtydliga att det finns butiker att besöka för att provsitta/ligga och kolla/känna på textil.
Mer inspirationsbilder som lockar till köp - återkommande i butikerna

// Frida Svahn

2015-09-21 @ 19:27:08
URL: http://fridasvahn.se
Postat av: Cajsa

1. Öppet dygnet runt, obemannade.

2. När man bor på landet (som en annan☺️) är sociala medier
G U L D ! Jag tror på om ni kontaktar stora bloggar inom inredning (såsom denna), instagram-tävlingar där det lottas ut något pris om man gillar/delar.
Måste tillägga en väldigt positiv sak ni använt er av, miljöbilder! Ger en helt annan känsla när man får se vackra miljöbilder!

2015-09-21 @ 19:44:29
Postat av: Pontus

1. Obemannade och öppna dygnet runt
2. Sammarbeta med mäklare, soffadirekt gör homestyling i utbyte mot att få bilder från lägenheten som de kan använda i butiker digitalt eller i pappersform så att man kan se deras möbler komma till liv. Eller att deras butik länkas under bilderna.

2015-09-21 @ 19:58:52
Postat av: Cecilia Larsson

1. Att deras showroom är tillgängliga när som på dygnet! Skönt om man vill testa soffor på kvällarna!

2. Hemsidan är rörig och ganska ful, skulle vilja se mer struktur och mindre gul färg!

2015-09-21 @ 19:59:57
Postat av: Tarja

1. Obemannade och öppna dygnet runt.
2. Fler butiker gärna i anslutning till befintliga butiker med bra kundflöde. Och självklart marknadsföring.

2015-09-21 @ 20:04:04
Postat av: Verena Lüdemann

1. SoffaDirekt är den enda obemannade butikskedjan i Sverige och butikerna har öppet alla dagar, dygnet runt.

2. Deras showrooms behöver finnas i fler städer. Och mer marknadsföring t.ex. via sociala medier.

2015-09-21 @ 21:10:02
URL: http://lia-design.se/doptavla/
Postat av: Evelina

1. Obemannade butiker och öppet dygnet runt.
2. Precis som många andra skriver har jag aldrig hört talas om sidan så lite mer marknadsföring skadar inte. Vore också bra att lägga till betalsätt direkt via bank. Vet många med mig som gärna betalar direkt via internetbanken.

2015-09-21 @ 21:25:14
Postat av: Hanna M

1) obemannade och öppna dygnet runt!
2) fler mer inspirerande lifestyle bilder där man ser soffan i sitt sammanhang, förpackningen på produkten alltså. Droppa bannern som signalerar kampanj, visa det hellre som en kategori eller som i bildspel på första sidan, enklare typsnitt rakt igenom - cleanare och distraherar inte så mkt som de färgglada valet av bokstäver.

Lite spontan feedback ☺️!

2015-09-21 @ 21:34:59
Postat av: Monika Lindh

Obemannade showrooms, öppna dygnet om. Tillträde med sms-kod.
Tre showrooms måste bli fler om man vill nå fler kunder genom butikskoncept. Advertisa på sociala medier, t ex instagramma inspirationsmiljöer. Det är via nätbutiken försäljningen sker och därför måste också sidan innehålla inspiration.

2015-09-21 @ 23:15:14
Postat av: Anna

showroomen är obemannade och öppna dygnet runt.

Skulle önska mer reklam och ett större utbud av möbler.
Mycket bra kvalité på möblerna men under längre tid mycket oförändrat.

Trevligare showroom för att få en bättre känsla för möblerna.

2015-09-21 @ 23:43:50
Postat av: Sofia Wunderlich

1. De är obemannade och har öppet dygnet runt.
2. Mitt tips är att öka närvaron på sociala medier, riktad reklam mot inredningsintresserad på Facebook, Instagram etc. Kanske ett stylingprojekt tillsammans med Trendenser? Även samarbete med aktörer inom home styling vore något, då kan kan ni få fina miljö/inspirationsbilder samt öka er marknadsföring.

2015-09-22 @ 07:16:37
Postat av: Jessica

1. Butikerna är obemannade och har öppet dygnet runt.
2. Förbättringspotential är fler butiker för att nå en större målgrupp och för att lyckas med det behövs mer marknadsföring där man kan få ut den här smarta lösningen så alla vet om att det finns.

2015-09-22 @ 07:29:36
Postat av: Camilla

1. Svaret är att deras butiker har öppet dygnet runt samt att de är obemannade vilket är vädligt unikt.

2. Jag skulle vilja se dem nå ut till fler med sin unika idé då jag aldrig hört talas om dem innan. Det skulle bidra till att fler hittar dem.

Jag behöver även verkligen en ny soffa då min gamla är väldigt sliten, men då jag är student är det inte möjligt för mig rent ekonomiskt. Därför bjuder jag på ett rim:

Tänk vad en ny soffa skulle ge,
ett under för ryggen och jag slipper sitta som sne,
det skulle som ett mirakel genast få mig att le.

2015-09-22 @ 09:11:27
Postat av: Mia Haapaharju

1. Unikt med deras butikskoncept är att deras showrooms är obemannade, du som kund kan komma in när som helst på dygnet, alla dagar om året genom att skicka ett sms och få tillbaka en kod för att komma in. Toppen!

2. Tycker verkligen att ert koncept med offline store verkar riktigt bra! Det är nämligen det jag brukar oroa mig över om jag ska beställa något på nätet, hur känns soffan/sängen? Kommer det passa in hemma hos mig? Ser den likadan ut i verkligheten som på bild? Nu kan jag åka till er offline store när det passar mig, till och med mitt i natten om jag skulle få för mig det :) Men jag hade ingen aning om att detta fanns, så bättre marknadsföring är ett tips. Fler butiker i fler städer, att det finns i 3 städer är inte så mycket. Om ni öppnar en ny butik, ha ett öppningsevent med lite plock mat. Anordna någon tävling eller bjud på en rabattkod för dem som kommer till eventet. Ser att ni finns på Facebook, ett tips är att även skaffa Instagram för att visa snygga inredningsbilder. På instagram kan ni även hålla i tävlingar för era följare :)
Hälsningar Mia

2015-09-22 @ 10:21:28
Postat av: Ann-Sofie

Jag kände inte till soffadirekt innan, även att jag bor i samma län som deras showroom som tydligen har öppet dygnet runt?! Genom att kontakta dem via sms får man en kod tillbaka som man kan komma in med. Låter rätt smart!

Absolut bör de göra mer reklam för sig via sociala medier, inredningstidningar och tv. För jag hade ingen aning om att de fanns och de har mycket fina produkter och bra priser! Annonsera i Corren t.ex. Även i lokaltidningarna som ges ut. Ha reklam hos de mest kända inredningsbloggarna.

2015-09-22 @ 11:23:08
Postat av: Anna

1) Sverige enda obemannade butikskedja som man har tillgång till dygnet runt, varje dag och hela året om.

2) Helt ärligt så hade jag inte hört talas om detta företag/websida/butikskedja innan denna tävling (trots att jag bor i Göteborg). Underbart smart koncept - men som skulle få en bättre chans genom mer marknadsföring för att öka medvetandet hos folk. Namnet tyvärr förknippas ju med just soffor och företaget skulle troligen inte dyka upp i mitt huvud när jag skulle köpa en nya säng till gästrummet eller mattor till vardagsrummet trots att de har detta i sitt sortiment. Satsa på att köra marknadsföring med större instagram-konton, samarbete med bloggar, bjuda in kända profiler/bloggare till att styla i butikerna enligt sin stil för att locka dit folk och kör en kundkväll med mingel och kampanjpriser, gör gerillamarknadsföring där folk uppmärksammar att ngt tokigt händer på otippade platser - ställ exempelvis ut ett gäng soffor på torg i större städer för att provsitta, sängar att testa mitt i köpcentrum, mattor längst gå-gatorna etc. och hänvisa därifrån vidare till hemsidan. Jag tror på detta koncept framöver - riktigt bra med dygnet runt-butiker där man kan testa sig fram utan påstridiga säljare, bra med möjligheten att få provtyger hemskickade till sig och fri frakt - så med lite mer marknadsföring och fler butiker kommer det bli succé!

2015-09-22 @ 12:55:36
URL: http://prickenoverlivet.se
Postat av: Åsa

1. De är obemannade och har öppet dygnet runt.
2. Det jag kan sakna i många webshoppar och som skulle kunna göra att det sticker ut är en "skulle passa ihop med" - funktion. Så när man klickar sig in på en soffa man tycker i snygg så får man upp en fåtölj, matta eller lampa som skulle vara snyggt till.

2015-09-22 @ 14:17:47
Postat av: Johanna

1) Soffadirekt har obemannade showrooms som är öppna dygnet runt! Perfekt om man får köpsug mitt i natten, och inga andra butiker är öppna ;)

2) Jag skulle se över den grafiska profilen och imagen. Idag är många intresserade av design och inredning, men Soffadirekts hemsida känns inte så "nu". Färgerna är grälla och allt känns som en stor annons. Jag förstår tanken, men jag längtar efter lite mer inspiration, vackra bilder, bloggposter, inspirationssidor där man kan se hur en viss soffa ser ut i ett sammanhang och drömma att ens eget vardagsrum ser ut precis så där....

2015-09-22 @ 14:44:19
Postat av: Linn

1. De har showrooms som är obemannade och har öppet dygnet runt!

2. En uppgraderad grafisk profil som ger ett intryck som passar standarden på möblerna! Just nu gör både färg och form på hemsidan så att kedjan framstår som en butik som erbjuder budgetvarianter av möbler. En mer simplistisk och "clean" grafisk profil skulle ge ett mer professionellt och lyxigt intryck. En ny logotyp utan soffan och utan den gula färgen skulle kunna vara på sin plats! Gråa toner och ett trendigt men stilrent typsnitt som exempelvis proxima nova. Och inspirationsbilder! Bilder där möblerna är utplacerade i utrymmen så eventuella kunder kan få hjälp med att fantisera fram hur möblerna skulle se ut i deras hem.

2015-09-22 @ 16:29:23
Postat av: Kristin

1. Obemannade och öppet dygnet runt
2. Hemsidan känns lite rörig, och den grafiska profilen passar inte riktigt mitt intryck av sofforna. Mer fokus på att det är billigt - vilket ju är bra! - men skulle också vilja ha mer betoning på kvalitet och stil. Kanske inspirationssidor på hur man kan inreda, så att man kan se sofforna i en hemmamiljö.

2015-09-22 @ 20:32:21
Postat av: Åsa från skogen

1. Obemannade showrooms som är öppna dygnet runt!

2. Konceptet är redan så coolt och nytt, så våga fortsätta i den stilen! Gör det oväntade så att folk börjar snacka! Ni vet, som mäklarfirman som fyllde badkaren med apelsiner. Det fick så mycket gratis PR på så vis.

Duka upp en frukostbuffé helt oväntat. Hyr en kändis som sitter och läser tidningen/spelar gitarr i en snygg fåtölj. Våga vara udda!

Önskar er lycka till för jag tror ni har en bra grej på G:)

Allt gott
Åsa

2015-09-22 @ 21:28:01
Postat av: Sanna

1. De är obemannade och har öppet dygnet runt.

2.Jag tycker deras koncept är riktigt coolt och nytt, och att det ska våga fortsätta i den stilen! Skulle gärna vilja se mer kampanjer, erbjudanden, och mingel kvällar i butiken. Kanske kan det bjuda in bloggare som får vara med och styla och bjuda på inspirationsbilder m.m

Kram Sanna

2015-09-22 @ 22:30:31
URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Christine Carlström

1. De är obemannade och öppna dygnet runt.
2. Jag hade satsat på en modernare hemsida som är lättnavigerad och får sig att vilja veta mer och se mer.

2015-09-22 @ 23:15:09
Postat av: Julianna Fredriksson

1.De är obemannade och öppna dygnet runt alla dagar om året!

2. Kanske en färggrannare hemsida med varma färger som
fångar kundens blick och intresse.


Mvh Julianna Fredriksson

2015-09-22 @ 23:39:43
Postat av: Violino

1. De har obemannade butiker som är öppna dygnet runt!

2. Utomordentligt bra priser- väldigt positivt! Det negativa är att jag aldrig hört talas om dem, trots att jag googlat runt mycket hos olika webbutiker som säljer möbler. Så alltså, mer reklam för Soffadirekt, jag tänker reklamutskick per post (är född på 50-talet, gillar att fortfarande få post! Olika inredningsbloggar kanske kan göra reklam för dem? Reklam på TV4, når ut till många.

Vad jag saknar när jag är inne på hemsidan, att kunna se möbler och mattor i hemmiljö, kanske ni kan bygga upp enklare rum där man lättare kan se hur t ex soffan skulle se ut hemma hos mig?
Måste säga att jag dock blev väldigt positivt överraskad vad gäller priserna, mycket prisvärda möbler!

2015-09-23 @ 08:53:14
Postat av: Stina Polvi

Hejsan !
De är obemannade och öppna dygnet runt :)
Jippon är alltid trevligt med specialerbjudanden osv. Jag älskar sådant!
Ha en fortsatt fin vecka :)

2015-09-23 @ 11:23:15
Postat av: Kerstin

1. obemannat och öppet 24/7
2. Interaktiva möjligheter att ladda upp ett foto och möblera & skapa en bild av det jag tänkt mig.. provmöblera helt enkelt !

2015-09-23 @ 14:50:52
URL: http://thebaglady.se
Postat av: Camilla Sandmark

1. Obemannade butiker som är öppna dygnet runt.
2. Det är faktiskt första gången som jag ser den här butiken så det är svårt att svara på. Jag saknar inredningsdetaljer så det skulle man kanske kunna utöka med. Det är ju de små detaljerna som gör ett hem :)

2015-09-23 @ 15:27:08
Postat av: Camilla Hansson

Svaren är att de har obemannade butiker som till och med är öppna dygnet runt. Och till den andra frågan är det svårt, då jag aldrig hört talas om dem innan. Därför kommer jag att tänka på att de borde nå ut till fler personer genom att synas lite mer.

Vi behöver verkligen en ny soffa hemma men har ingen som helst möjlighet till det pga dålig ekonomi. Att vinna skulle därför göra en otroligt stor skillnad för oss samt ge oss en guldkant i vardagen som skulle förändra vårt hem radikalt.

2015-09-23 @ 18:34:54
Postat av: Christina Frisberg

1: helt obemannat och öppet varje dag året runt.
2: låter väldigt annorlunda och spännande, och lättillgängligt för kunder som arbetar oregelbundna tider, även att mindre personalkostnader ger billigare varor, dock får man inte glömma vår arbetslöshet ,ja det finns många aspekter att ta hänsyn till, jag kommer i alla fall besöka det framöver , blev nyfiken :)

2015-09-23 @ 19:41:16
Postat av: Emma L

1. Butikerna är obemannade och öppna dygnet runt alla dagar. De är visningsrum så man kan kolla på möblerna och provsitta innan man beställer. Mycket bra koncept!

2. Jag tycker hemsidan skulle vara mer stilren, just nu upplever jag färgerna lite väl skrikiga och att startsidan känns rörig. Dock upplever jag hemsidan lättnavigerad, det är enkelt att hitta det man letar efter. Om butikerna vore utrustade med skärmar där man kan provmöblera det rum man tänker sig möbeln ska bo i (man fyller i måtten på rummet och får det skalenligt), så vore det toppen. Alternativt att hemsidan utrustas med den funktionen. Tycker även visningsbutikerna borde finnas i fler städer, Malmö t.ex.

2015-09-24 @ 05:41:23
Postat av: Karoleen

1. Obemannade butiker/showroom där du kan strosa omkring själv utan stress. Jag älskar denna ide!
2. Fler modeller och produkter. När jag besökte butiken i Norrköping älskade jag idén av att jag kunde gå omkring hur länge jag ville och provsitta alla sofforna utan att jag blev störd. Maken och jag kunde prata ostört och testa hur mycket som helst. Dock fanns tyvärr inte alla produkter på plats, så jag skulle helt enkelt vilja ha ett större utbud i butiken. Annars älskar jag iden! Helt fantastiskt bra butik!

2015-09-24 @ 09:33:45
URL: http://karoleen.se
Postat av: Magdalena

1. Deras butiker har öppet dygnet runt - alla dagar - året om - smart!!
2. Skulle vara bra med mer marknadsföring i form av event/tillställningar alt. reklam i t.ex. inredningstidningar. Har inte hört talas om dem förut, men det är ett bra koncept! Så syns mer!

2015-09-24 @ 11:20:02
Postat av: Sophia

1. Deras butiker är obemannade och har öppet dygnet runt.
2. Det är ett fantastiskt butikskoncept, men jag skulle såklart vilja ha dem i Malmö där jag bor. Så tror jag att de kan satsa mer på marknadsföring för att visa sitt koncept och fina produkter, exempelvis promoverade inlägg på Facebook för att nå en kundgrupp som inte nödvändigtvis vill ha personlig service, dessutom är det relativt billigt att promovera på Facebook och enkelt att ställa in så att rätt målgrupp får budskapet :)

2015-09-24 @ 13:03:15
URL: http://www.barasophia.se
Postat av: Malin Svensk Björck

1. Dom är obemannade.
2. Kanske ner marknadsföring av deras företag och speciellt att deras butiker är obemannade. Tala om hur det funkar och sånt kan ju också vara bra.
Bjuda in folk till butikerna för att visa sakerna och hur allt funkar och då har lite bra erbjudanden för att locka.
Fler butiker vore ju också bra.
Tävlingar är ju bra som marknadsföring och facebook och instagram är ju bra plattformar förutom bloggar.

2015-09-25 @ 04:13:57
Postat av: Ellen

1) de har obemannade showroom där man kan prova och känna på soffor m.m.
2) Fler soffor och fåtöljer borde vara med avtagbar klädsel. Om man vill ha en ljusare möbelmed tygklädsel är det jätteskönta att kunna ta av tyget och tvätta om det råkat bli (vilket det alltid blir förr eller senare) smutsigt eller fläckar.

2015-09-25 @ 08:44:15
Postat av: isabelle

1.Deras butiker är obemannade
2. divansoffor där man kan ändra plats på divanen samt mer soffor med avtagbar klädsel. sen börja sälja plädar också

2015-09-25 @ 18:26:12
Postat av: Karin Synnergren

1.Dom är obemannade och tillgängliga 24 tim/dygn hela året om.
2.Be inredningsbloggare att skriva om dom tex.Truelsen,Trendsister,Vitaestilo m.m.Ordna en liten tävling tillsammans med dom.Dom har ju både IG,FB och Blogg.Då sprider sej det snabbt och man blir nyfiken på dom.Man måste synas för att man ska hittas!

2015-09-26 @ 08:42:36
Postat av: Cecilia K

1. Butikerna är obemannade och öppna dygnet runt, alla dagar på året.
2. Jag hade gärna sett ett större sortiment av skinnsoffor och bäddsoffor, samt avtagbara/tvättbara klädslar till tygofforna pga kvalsterallergier som ökar, om man har djur hemma eller råkar spilla något så är det bra om dessa kan tvättas.
Vad gäller själva butikskonceptet känns det innovativt, nytt och spännande. Dock vill man ibland som kund ha hjälp med att svara på frågor direkt på plats. Hur löser man sådant utan personal där?

2015-09-26 @ 10:08:47
Postat av: Anna

1: obemannade butiker.
2 för att nå ut till fler och därmed sälja mer bör företaget anordna fredagsmys/ lungekväll i deras showroom, för att sedan åka på turné med samma koncept, till de städer som inte har en butik. Inreda en trailer och köra land och rike runt. Eftersom jag bor i Norrland så handlas det en hel del via nätet, men det uppskattas när man får möjlighet att känna på varan innan den beställs.

2015-09-26 @ 12:29:27
Postat av: Robin Eriksson

1. "Butikerna" är obemannade och öppna dygnet runt.
2. Ha säljare/personal som ambulerar runt i alla butiker, så att alla vågar köpa soffa via nätet.

2015-09-26 @ 16:01:38
Postat av: Salla

1 Butiker är öppna dygnet runt och obemannade.
2 Jag önskar divansoffor där man kan ändra plats på divanen

2015-09-26 @ 19:46:32
Postat av: Nathalie

Hej!
Personligen tycker jag att hela konceptet är unikt men mest framträdande är såklart att deras "butiker" är obemannade.
En förbättring tycker jag hade varit att bemanna kanske en dag i veckan, som kund är personlig service en viktig faktor, i synnerhet när det gäller större inköp.

2015-09-27 @ 00:46:23
Postat av: Jenny Olsson

1, Deras butiker är obemannade och öppna dygnet runt!
2, Suveränt att de har butiker så man kan kika på grejerna innan man handlar! Men jag vill gärna ha service, tips och råd så utan personal känns det som man måste leta upp svaren på datan vilket tar tid. Så jag tycker att de borde ha personal som svarar på frågor någon dag i veckan i butiken!

2015-09-27 @ 07:17:23
Postat av: Paola

1) De är obemannade och öppna dygnet runt.
2) En ambulerande "soffadirekt-vagn" (typ foodtruck), som stannar exempelvis vid köpcentrum, där man kan kolla modeller, känna på material, titta på färgprover och diskutera behov.

2015-09-27 @ 10:42:56
Postat av: Linda Forsberg

1. De är obemannade och öppet dygnet runt.

2. Sätta varumärket på näthinnan hos konsumenterna och ha en tydlighet med vilka de är och framförallt levererar i form av service, tillgänglighet och kvalité!

Lycka till!

2015-09-27 @ 14:39:47
Postat av: Christine Ingvarsson

1. De är unika genom att de är obemannade. De har showroom, så att man kan se deras möbler dygnet runt och sedan köpa det på internet.
2. Jag tycker att det är lite störigt med rabatten på ordinarie priserna hela tiden. Stämmer %? Jämfört med priser på övriga marknaden? Sedan tycker jag att det man skulle kunna Se soffan i några a dra miljöer också.

2015-09-27 @ 20:50:26
Postat av: Micaela

1. Butikerna är obemannade och öppna dygnet runt.

2. Både butikerna och hemsidan skulle kunna ge ett mer modernt och professionellt intryck. De gula färgerna på hemsidan ger en känsla av billiga priser, men inte kvalitet, vilket också är något soffadirekt.se borde lyfta fram! I dagsläget ser butikerna lite ut som lagerlokaler och lyfter inte fram möblerna på ett lika bra sätt som de skulle kunna göra! Jag tror att renovering i butikerna, så som färgval, golv och belysning skulle lyfta fram möblerna på ett mer inbjudande sätt!

2015-09-27 @ 22:22:52
Postat av: Micaela

1. Butikerna är obemannade och öppna dygnet runt.

2. Butikerna och hemsidan skulle kunna ge ett mer professionellt och modern intryck. Genom färgval och design som inte bara förmedlar känslan av låga priser, utan även förmedlar en känsla av bra kvalité!
I dagsläget ser lokalerna ganska tråkiga ut. Med genomtänkta färgval, golv och belysning skulle butikerna kunna förmedla en mer inbjudande känsla!

2015-09-27 @ 22:29:43
Postat av: Lena E

1. Butikerna är obemannade och har öppet dygnet runt.
2. Konceptet är annorlunda och bra, det enda jag kommer på är att om det finns en viss möbel som man vill klämma och känna på som inte redan finns i visningsrummet, är att man kan förboka den till en specifik butik.

2015-09-27 @ 23:40:49
Postat av: MsSixten

1. Butikerna har öppet dygnet runt och är obemannade.
2. Saknar butiker här i de norra delarna av landet, som i Ångermanland där jag bor =).

2015-09-28 @ 03:14:27
Postat av: Nemai

1) de är obemannade och har öppet dygnet runt!
2) mer marknadsföring, stilren hemsida, fler butiker, våga sprida er i småstäder!

2015-09-28 @ 05:37:20
Postat av: Ida

1. De är obemannade och har öppet dygnet runt! Vilket är helt unikt i sitt slag. Har aldrig hört talas om något liknande tidigare.

2. Soffadirekt.se bör se till att nå ut till mer folk då jag vet många som inte vet att butiken ens existerar. Mer reklam och öppna butiker i fler städer så mer människor får chansen att känna av konceptet och prova sofforna samt att öppna upp och bjuda in till event. Mer tävlingar är också ett sätt att få fler människor att lägga märke till butiken, speciellt på Facebook där många delar och gillar!

2015-09-28 @ 09:48:44
Postat av: Anne-Louise Andersson

De är obemannade och har öppet dygnet runt
Har inte hört talas om soffadirekt.se tidigare, så de borde nog marknadsföra sej bättre

2015-09-28 @ 10:58:51
Postat av: Jenny L Göransson

1. De är obemannade.
2. Fina i fler städer.
Marknadsföra sig mer, på bla socialamedier.
Hyra in sina möbler på populära fik, så att man
Kan provsitta dem, marknadsföras. In med mer
reklam i kvällstidningar. Rabattkoder, sökbara.
ja listan kan bli lång. Låta mig vinna så
kan jag lova att här ska marknadsföras
bland vänner och familj! 😉 om de är sköna förståss! 😉

2015-09-28 @ 12:19:02
Postat av: Mikaela

1. Det unika med butikerna är att de är öppna dygnet runt och är obemannade!
2. Jag tror det hade varit positivt om man hade butiken bemannad kanske bara några timmar om dagen eller kanske endast en dag i veckan, då finns det någon man kan ta sina frågor till. (Denna anställd fungerar alltså inte som säljare utan mer som rådgivare som kan hjälpa folk välja eller ge tips och råd angående valet av soffa.)

2015-09-28 @ 14:56:26
Postat av: Ingrid

1. Obemannade butiker med vidsträckta öppettider upp till dygnet runt.
2. Hade varit kul att visa vitt skilda inredare med olika stilar. Ev två inredare åt gången som utgår från samma basmöbler och förändrar rummet helt med tyger, kuddar, vaser, mattor....

2015-09-28 @ 21:38:28

Prenumerera gärna på min blogg på bloglovin':

bloglovin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Annons

+ follow Frida Ramstedt on APPRL